vasárnap - 2024. április 28.
23 °C
időjárástiszta égbolt
95 647 Ft
100 697 Ft
D 633 Ft

UVO-val érkezett: Kia e-Niro 2021 - Teszt

Nem csak elsőre, de másodikra is frissítően hatott a dél-koreai villanyos SUV.

Nem szeretném nagyon sokat ismételni magam ebben a cikkben, hiszen korábban már írtam egy mélyen szántó tesztet az e-Niróról, nagyon élveztem akkor is és most is, ha érdekelnek a részletek, kattints át weboldalunkon, ha pedig már ismerős az e-Niro és érdekelnek a frissítések, akkor maradj velem!

Dióhéjban a Kia Niróról és e-Niróról annyit érdemes tudnod, hogy 2016-ban jelent meg a piacon az akkoriban benzines és hibrid, majd 2017-től plug-in hibrid kivitel, melyek mind nagy sikereket futottak be, ám az igazi elektromos áttörést természetesen a tisztán villanyos e-Niro érte el. Tavaly hazánkban a legnépszerűbb elektromos autó volt, elnyerte a J.D.Power megbecsülését is, hiszen felmérésük szerint abszolút győztesként került ki, 2020-ban az év Zöld Autója lett és már 2021-ben is 30%-os növekedést értek el az első negyedévben az eladások. Nem vitatható tehát, az e-Niro egy ár/érték arányban szinte verhetetlen elektromos Crossover.

Hangyányit máshogy néz, de a lényeg ugyanaz

A padlólemez és a hajtás továbbra is a Hyundaitól érkezik, Ioniq architektúra, Kona a hajtás. Tehát az egyébként majdnem változatlan karosszéria továbbra is 4375 mm hosszú, 1805 mm széles és 1570 mm magas, ám az első és hátsó fényszóró dizájnját megvariálta kissé a gyártó. Ha messziről nézed, igazából fel sem tűnik.

Elektromos autóhoz méltóan a grillrács helyén hatalmas műanyag borítás van, ez ad helyet az orron elhelyezkedő töltőnyílásnak. Az e-Niro továbbra is 7 színben érhető el, a tesztautó az Aurora Black Pearl, nagyon fényes fekete színben pompázott. A számomra még mindig túlságosan jövőbe illő, 17-es könnyűfém felni továbbra is egyetlen opcióként szolgál, nem kell legalább sokat gondolni a felszereltségeken. A Platinum csomaghoz opcionálisan rendelhető napfénytető kifejezetten jól jött a késő téli, ám napos utazások alatt, kár, hogy az alacsonyabb felszereltségi szintekhez rendelni sem lehet.

Igazán érdembeli változás a beltérben érhető tetten

A legizgalmasabb buli mégiscsak belül várt rám, hiszen ott voltak igazi újdonságok. Elsőként az 5-ről 7 colosra hízott műszerfalat látja meg az ember, majd ahogy tovább járatja szemét, találkozik egy másik, megnövelt kijelzővel is, ugyanis az infotainment érintőfelülete 8”-ról, 10,25”-ra növekedett. Megjelent továbbá egy sebességkorlátozást figyelő és jelző piktogram is, de a legfontosabb mégis csak az UVO Connect. Erre később részletesebben is kitérek.

Lendületesen minden nap, minden időben

A Kia elektromos Niróját továbbra is kétféle akkupakkal, egy 39,2 és 64 kilowattórással rendelheted meg, nálam ismét a nagy hatótávú volt, így a leautózható kilométerek erősen közelítettek a WLTP szerint meghatározott 400 km-hez. Remekül működött az egypedálos vezetési mód, ez a funkció számomra a Kiákban és Hyundaiokban a legjobb.

A 150 kW-os elektromotor és a 395 Nm azonnal rendelkezésre álló nyomaték még mindig komoly élmények okozására képes, viszont a végsebesség le van korlátozva 167 km/órára. Első alkalommal késő ősszel volt nálam az autó, ahol a folyamatos fűtés és a HEAT funkció használata jócskán megcsócsálta a hatótávot, ám most tavasszal már jóval ideálisabb volt az autó fogyasztása, 12 és 13,8 kW között mozgott, használattól függően. Ez jóval kevesebb a korábbi, 15,9-es átlaghoz képest.

Mobilról kocsizni? UVO!

A vezethetőség és futás szekció jelen cikkemben nem tartogatna túl sok újdonságot, fizikailag minden maradt a régiben, szerencsére azért mégis történt valami. És meg is jöttünk emberek, itt a jövő és már a kocsid is tud egy csomó mindent, akár nélküled is! Az UVO Connect a Kia legújabb mobil applikációval összekötött szolgáltatása, amely számos olyan dolgot tesz lehetővé, ami még annál is kényelmesebbé és nyugodtabbá varázsolja autótulajdonlásod, mint eddig.

Az UVO Connect egy olyan okos rendszer, amelynek segítségével figyelemmel követheted a parkolást, live-ban nézheted éppen hol jár az autód, beállíthatod előre a klímát és a töltést is, valamint folyamatos élő információt kapsz a Kia Live-on keresztül, amely autód aktuális állapotát, helyzetét és egyéb adatait tartalmazza. Az applikáció jól designolt és áttekinthető.

Ár és összegezve

Az e-Niro teljes 2021-es árlistáját megtalálhatod a gyártói weboldalon, ám érdemes megnézni a még 2020-ból megmaradt modellek palettáját is. Jelen pillanatban a legalacsonyabb 2021-es ár a 39,2 kWh-s akkupakkos verzóhoz tartozik, ez 10 899 000 forintba kerül, a long range verzió alja pedig 13 299 000 forint. A tesztautó Platinum felszereltséggel már 14 599 000 forintba kerül, ám érdemes lehet megvizsgálni a különböző akciós felszereltségeket is, mint például a City Star és Taxi Star Edition. Ezek mind kevezőbbek, mint a Platinum felszereltség. A jövő itt van az arcunkban, így aki lépést akar tartani annak ideje elektromos autóra váltani, legyen az egy urbanista fiatal, egy családapa, vagy nagymama a telken, a Kia e-Niro megfelelő minőségű és kellően nagy hatótávú partner lesz a mindennapokra.

Kia e-Niro Long Range Platinum (2021)

  • Elektromotor: 150 kW
  • Akkumulátor kapacitás: 64 kWh
  • Max. teljesítmény: 204 LE
  • Max. forgatónyomaték: 395 Nm
  • Hossz./szél./mag.: 4375/1805/1570 mm
  • Tengelytáv: 2700 mm
  • Saját tömeg: 1737/1791 kg
  • Szabványos átlagfogyasztás.: 15.9 kWh/100 km
  • Végsebesség: 167 km/h
  • 0-100: 7,8 s