2023. június 14. | 06:00

Ferrarik

Következő

Egyetlen híresség gyűjteménye sem lehet teljes legalább egy Ferrari nélkül, legyen az régebbi, veterán modell vagy egy modern erőgép. Jordan garázsában mindkettőre akad példa.

Bár 1992 kis túlzással mondható csak veterán kornak, de végül is, már az 1993-ban gyártott autók is kaphatnak OT-s rendszámot, így Jordan első Ferrarija, egy 512 TR így veteránnak számít csak úgy, mint a gazdája. Air Jordan első NBA-döntő győzelme után lepte meg magát a vadonatúj autóval.

Az 512 TR azonban nem a szokványos piros, hanem egy sokkal inkább tekintélyt parancsoló fekete színt kapott. A 4,9 literes, tizenkét hengeres motor csupán 4,8 másodperc alatt képes volt nulláról 100 km/órás sebességre gyorsítani a kocsit, maximális sebessége pedig 313 km/óra. Egyébként volt egy piros színű alap Testarossája is.

Jordan másik Ferrarija egy 550 Maranello volt, amely szintén 12 hengeres motort kapott, és az 512-vel ellenben az autó orrában kapott helyet. A Maranello volt az első modell a 365 GTB/4 Daytona óta, amely frontmotort és hátsókerék-meghajtást kapott.

Jordan ezen Ferrarijánál a piros színt választotta. A Maranello valószínűleg jobban bejött a játékosnak, mivel ezt az autót is alapul vette egyik cipője, az Air Jordan 14 tervezésekor. Az autó motorházán elhelyezkedő levegőnyílásra emlékeztetnek a cipő közepén futó csíkok, valamint a cipő nyelve is.

Azonban Air Jordannek volt még egy olasz lovas autója is, a változatosság kedvéért metálszürke színben. Az autó egy 599 GTB Fiorano, egy két ajtós grand tourer, amely 2006-ban debütált. Az 575M Maranellót váltotta a palettán, amely pedig az 550 utódja volt. Az 550-hez hasonlóan ez a modell is egy V12-es, elöl elhelyezett motorral volt felszerelve. A 612 lóerős blokknak köszönhetően az 599 Jordan egyik legerősebb autója.

Következő
Nyitókép: Aurelien Meunier / Focus on Sport / Getty Images / Ferrari