2023. szeptember 28. | 13:41

Eredmények havas körülmények közt

Következő

Egy négy évszakos guminak nem kell feltétlenül olyan jól teljesítenie havon, mint egy téli guminak, de mindenképpen sokkal jobbnak kell lennie, mint egy nyári abroncsnak. A havas tesztpályán mindegyik gumival ugyanazt a szakaszt tették meg, a téli gumival valamivel 82 másodperc feletti időt mértek. 

Ehhez képest a Kleber négy évszakos gumija nagyon jól teljesített, hiszen alig 84 másodperc feletti idővel zárt. Ezután a Michelin, majd a Firestone gumik következtek a dobogó második és harmadik fokán. Az idei tesztben is volt kínai gumiabroncs, a Leao terméke egyedül a nyári guminál produkált jobb eredményt, hiszen a Hankook nyári gumikkal több mint 115 másodperces időt mértek.

Az első négy helyezettet csak nagyon kevés választja el egymástól, ahogy az a táblázatban is látható. Ezekkel mind stabil tudott maradni az autó még kanyarokban is, kiszámítható viselkedéssel. A mezőny második felében azonban sokszor előjött az alul- vagy a túlkormányzottság esete, az utolsó helyezettekkel ráadásul nem túl kiszámítható módon.

Ami a fékutakat illeti, itt a Michelin abroncsa lett a befutó, alig több mint 18 méterre volt szüksége, hogy 40 km/óráról 5 km/órára lassítson a Golf. A dobogóra a Firestone és a Kleber termékei fértek még fel, a kínai Lealo pedig itt a középmezőnyig dolgozta fel magát. A Toyo és a Falken abroncsaival azonban majdnem 20 méter kellett a művelethez.

A tesztpályán mért pontos időeredmények az elábbi táblázatban tekinthetők meg:

Forrás: Tyre Reviews

Itt pedig a havon mért fékutak következnek 40-ről 5 km/órára:

Forrás: Tyre Reviews
Következő
Depositphotos