2023. szeptember 28. | 13:41

Eredmények vizes körülmények között

Következő

Talán az egyik legfontosabb tényező a magyarországi felhasználás szempontjából, hogy vizes aszfalton hogyan teljesítenek ezek a négy évszakos gumik. Hiszen télen is napjainkban már inkább az a jellemző, hogy hó helyett eső esik az enyhébb időjárás miatt, így sokszor találkozunk alacsonyabb hőmérséklet mellett vizes felülettel.

A Goodyear abroncsa a második helyen végzett a vizes aszfalton való fékezés során, de a mért körön a legjobban ez teljesített. A Hankook négy évszakos abroncsa a legjobb volt a féktáv tekintetében, de a mélyebb vizes szakaszokon hajlamos volt felúszni, ezért a mért körön jóval hátrébb végzett.

A Michelin és a Kleber közel azonos időt futott, de az élmezőnytől ebben a tekintetben leszakadtak, olykor bizonytalanul mozgott velük az autó a kanyarokban. A Vredestein abroncsa pedig a legjobbnak bizonyult mindközül a vizen felúszás tekintetében, hiszen ez bírta ki megcsúszás nélkül a legmélyebb vízzel borított szakaszokat. Az pedig aggasztó, hogy a Leao terméke még a nyári guminál is rosszabb volt a vizes pályán, de a Toyo gumija is szinte minden szempontból majdnem az utolsó helyen zárt.

A tesztpályán mért pontos időeredmények az elábbi táblázatban tekinthetők meg:

Forrás: Tyre Reviews

Itt pedig a vizes aszfalton mért fékutak következnek 80-ról 5 km/órára:

Forrás: Tyre Reviews
Következő
Depositphotos