1. Csapatutasítások – Ferrari, 2010
„Felipe, Fernando gyorsabb nálad. Meg tudnád erősíteni, hogy értetted az üzenetet?” – így kérte meg Felipe Massát a versenymérnöke, Rob Smedley, hogy engedje maga elé csapattársát, Fernando Alonsót a 2010-es Német Nagydíjon.
Az ilyen jellegű csapatutasításokat azt követően tiltották be az F1-ben, hogy a Ferrari arra utasította Rubens Barrichellót, hogy lassítson, és adja át a pozícióját Michael Schumachernek a 2002-es Osztrák Nagydíjon. Mivel az FIA úgy ítélte meg, az ilyen esetek rossz fényt vetnek a Forma-1-re, így a csapatutasítások tiltólistára kerültek.

forrás: Mark Thompson / Getty Images
Éppen ezért a csapatok különféle kódokat találtak ki arra, hogy elrejtsék az efféle üzeneteket. Például olyan kifejezéseknek álcázták, mintha a mérnök az autó beállításaival kapcsolatban adna utasítást a pilótának – ilyen volt a Red Bullnál az elhíresült Multi-21.
Smedley üzenete egyértelmű volt, így a Ferrari 100 ezer dolláros büntetést kapott, amiért vétettek a sportszabályzat ellen. Ezzel minden bizonnyal még olcsón megúszták az esetet, lévén nem sújtották őket semmilyen szankcióval, ami negatívan befolyásolta volna a világbajnoki címért folytatott harcukat.
Ugyanakkor az idény végén az FIA belátta, hogy a csapatutasítások betiltása nem működik, és a 2011-es szezontól kezdődően feloldották a tilalmat.