8. 1999 Európa Nagydíj – hova lett Irvine jobb hátsója?
Michael Schumacher a Brit Nagydíjon lábtörést szenvedett, helyére a finn Mika Salo ült be, így Eddie Irvine lett a Ferrari elsőszámú pilótája. Az észak-ír versenyzője komoly csatát vívott a címvédő Häkkinennel a világbajnokság megnyeréséért, ám az Európa Nagydíjról pont nélkül kellett távoznia.
A verseny 11. körében megjött az eső, Häkkinent a McLaren a boxba hívta nedves pályára alkalmas gumikért. A döntés elhibázottnak bizonyult, a pálya nagyon hamar felszáradt. Irvine finn riválisához képest egy körrel később látogatott ki egy kerékcserére, a kiállása azonban 28 másodpercig tartott, mivel a jobb hátsó abroncs nem állt készen.
Martin Brundle a következő szavakkal illette a szerelők bénázását: „Komoly megbeszélést tartanak a gumiról. Csak rakjátok fel, és engedjétek ki a versenyzőt”. A verseny után az újságírók rákérdeztek Irvine-nál, mi történt az első cserénél, ám ő is nagyon szerette volna megkapni erre a kérdésre a választ.
¿Ustedes pensaban que lo que hizo Ferrari con Sainz en Zandvoort fue una excepción?
— El Mejor del Resto 🏁 (@elmejordelresto) September 28, 2022
Miren lo que hacían con Irvine en el GP de Europa 1999...dos gotas de agua.#F1 #essereFerraripic.twitter.com/999u0YCiQ4