4. 1992 Nissan Skyline GT-R
A 2,6 literes, turbófeltöltős, sorhatos motornak - amely versenyre felkészítve több mint 600 lóerőt teljesített - és a zseniális összkerékhajtásnak köszönhetően az R32 Skyline GT-R hamar meghatározó erővé vált az A-csoportos versenyzésben. A GT-R a Japán Túraautó-bajnokságban mind a 29 versenyt megnyert, amelyen rajthoz állt, diadalmaskodott az 1991-es Spa-i 24 órás futamon és az Ausztrál Túraautó-bajnokságban is legyőzhetetlennek számított.
A szigetországban 1990 és 1992 között három A-csoportos bajnoki címet szerzett, valamint ’91-ben és ’92-ben a legendás Bathurst 1000-esen is verhetetlen volt. Sikereinek köszönhetően a helyi sajtóban a GT-R kiérdemelte a „Godzilla” becenevet. A széria vezetőségének azonban nem tetszett a japán autó dominanciája, így betiltották a turbófeltöltő és az összkerékhajtás használatát, véget vetve a Skyline uralmának.
#SkylineSaturday ??#Nissan #Skyline GT-R #R32
— ?Hey_Turn? (@HeyTurn) September 22, 2018
Group.A 1990 Calsonic Hoshino#NissanGTR #GTR #日産 pic.twitter.com/YOjL7mGRaC