3. Aero Warriros
A NASCAR híres/hírhedt aero harcosai kétségkívül az amerikai stock car-bajnokság legmerészebb újítói közé tartoztak, de aerodinamikájuk sokkal nagyobb teljesítményt tett lehetővé, mint amennyit a korabeli abroncsok elbírtak. Az aero-háborút a Ford indította a Ford Torino Talladegával, amihez hamarosan a Mercury Cyclone Spoiler II, a Dodge Charger Daytona és a Plymouth Road Runnerből kifejlesztett Superbird csatlakozott.
A Chrysler által gyártott Dodge és a Plymouth gépek könnyedén elérték a 380-390 kilométer/órás tempót is. Az aero-háborúnak a Ford új elnöke, Lee Iaccoca vetett véget, aki egyik legelső döntésével kihúzta a szőnyeget a King Cobra projekt alól, ezzel mintegy elismerte a Chrysler győzelmét.
Az aero-harcosok tündöklésének végül a NASCAR új szabálya vetett véget, amely az „igazságosság jegyében” kikötötte, hogy az aero autók csak 305 köbhüvelyk (5,0 literes) motorokat használhatnak, szemben a mezőny többi tagjának 425 köbhüvelykes (7,0 literes) erőformotorjával. Így végül a nagy szárnyak és a hegyes orrok eltűntek a NASCAR autókról.
This Sunday!
— Talladega Superspeedway (@TALLADEGA) October 10, 2019
The Aero Warrior Reunion is coming to 'Dega with some iconic cars! Fans with Talladega Garage Experience admissions can see nearly 200 winged beauties on display: https://t.co/NLv28JWGaX#1000Bulbs500 | #DEGA50 pic.twitter.com/6XXtzOy0Mw