Ha a teljesítmény a lényeg, ott a 324 lóerős kivitel, ha pedig a hatótáv, akkor 700 kilométer is elérhető a Peugeot új hobbiterepjárójával.
Lerántották a leplet az új, tisztán elektromos Peugeot E-3008-ról. A Stellantis STLA Medium platformjára épülő hobbiterepjáró lényegében a 3008-as harmadik generációját jelenti, de ezt már villany hajtja. Az autó 4,54 méter hosszú, tengelytávja pedig 2,73 méter.
Egyébként ez a legelső modell, amelyet erre az új platformra fejlesztettek a franciák, később pedig még érkeznek plug-in hibrid verziók a tisztán elektromos 3008 mellé. Ami a külsőt illeti, beleillik a Peugeot jelenlegi arculatába, nem kockáztattak semmit egy túlságosan merész formatervért.
Alapvetően háromfajta verzió érhető el: a Range, a Dual Motor és a Long Range. Az első 212 lóerőt kínál elsőkerék-meghajtással, amelyet egy 73 kilowattórás, 400V-os NMC akkumucsomag (nikkel-mangán-kobalt) táplál. Így a hatótávja a WLTP ciklus szerint legfeljebb 525 km lehet.
A Dual Motor a nevéből fakadóan két elektromotorral dolgozik, összkerékhajtással. A rendszerteljesítmény 324 lóerő, ebben is a 73 kilowattórás akkupakk kapott helyet. A nagyobb teljesítmény ellenére ugyanúgy 525 km lehet a hatótávja ennek is.
A Long Range esetében viszont azt helyezték előtérbe, hogy minél messzebbre lehessen menni egy feltöltéssel. Így ebbe egy 98 kilowattórás akkucsomagot tettek, a hatótáv így akár 700 km is lehet. Ennek a verziónak a teljesítménye egyébként 233 lóerő.
Ami a töltést illeti, egyenáramról 11 vagy 22 kilowattal lehet ezt megtenni, váltóáramról pedig 160 kW a maximális töltési teljesítmény. Utóbbi módon 20-ról 80 százalékra 30 perc alatt lehet felhúzni.
Az alapkivitel is hőszivattyús megoldással dolgozik a hatékonyság érdekében. A fékenergia-visszanyerést pedig három állásban lehet használni gyengétől az erősebbig, így jó esetben az egypedálos vezetés is megvalósítható lesz vele.
Alapból LED-es az összes lámpatest, de felárért adaptív fényszórókat is lehet kérni. A kabin az eddigi Peugeot-belterek továbbfejlesztett verziója, hiszen ismerős vonalakat és kormányt látunk, de már egy hatalmas, 21 colos ívelt kijelző terül elénk, amelynek egyik része az érintőkijelző, a másik pedig a digitális műszerfal.
Ennek ellenére találhatóak még fizikai gombok a műszerfalon, a gyártótól megszokott gyorsfunkciók eléréséhez. Az üléseket elvileg a Német Orvosszövetséggel együttműködve fejlesztették, hogy anatómiailag minél jobb kialakításuk legyen.
A csomagtér 470 literes alaphelyzetben az összkerekes kivitelnél, a másik kettőnél pedig 520 literrel lehet gazdálkodni. A kabinban egyébként 17 különböző tárolóhelyet alakítottak ki, amely további 34 liternyi cuccot tud elnyelni.
Az új E-3008-at a franciaországi Sochaux-ban gyártják majd, piaci bevezetése pedig jövő év elején várható. Az árakat is később közli majd az importőr.
Peugeot