Oliver Hoffmannt nevezték ki az Audi technológia fejlesztésért felelős részlegének élére. Az új főmérnök elsődleges feladata a német autógyártó elektromos átállásának felgyorsítása lesz. Hoffmann Markus Duesmann vezérigazgatótól veszi át a posztot, aki 2020 júniusa óta két pozíciót töltött be, illetve a teljes Volkswagen-csoport kutatás-fejlesztési munkájáért is felel.

Oliver Hoffmann

Hoffmann kinevezése az Audi vezetőségi átszervezésének legújabb lépése. A VW-csoport vezérigazgatói pozícióját betöltő Herbert Diess elmondta, az új technológiai vezető többek között a Porschéval is együtt fog dolgozni, akikkel közösen fejlesztik az Audi új generációs elektromos autóinak alapját adó prémium elektromos platformot.

„Oliver Hoffmann egy sokoldalú, tapasztalt mérnök, aki rendelkezik a megfelelő vezetői képességekkel, hogy a világ egyik prémium autómárkájának fejlesztését irányítsa. Egyik fő feladata az elektromos termékkínálat bővítése, a technológiai háttér kialakítása, valamint a Volkswagen-csoport többi márkájával történő együttműködés lesz. Oliver Hoffmann kiválóan ismeri az Audit, személyiségével pedig továbbra is inspirálhatja munkatársait” - fogalmazott Herbert Diess a német autógyártó által kiadott közleményben.

2005 és 2011 között Oliver Hoffmann számos különböző pozíciót töltött be az Audi németországi és külföldi gyáregységeiben. Először a minőségbiztosításért felelt a német márka olasz leányvállalatánál, majd 2006-tól visszatért Neckarsulmba, ahol a benzines motorok fejlesztésén dolgozott. 2009-től az Audi magyarországi bázisán töltött be vezetőségi pozíciót. 2014 és 2017 között a motorfejlesztési részleget irányította Győrben, majd 2017-től az Audi Sport technológiai fejlesztésének vezetője lett. 2020 júliusa óta az Audi ügyvezető igazgatójaként tevékenykedett.

Tavaly év végén érkezett a hír, hogy az Audi lesz a Volkswagen-csoport egyik zászlóshajója az új elektromos járművek fejlesztésében. A Project Artemis néven futó, szupertitkos technológiai egység egyik legfontosabb célja, hogy 2024-re egy fejlett önvezető rendszerrel ellátott autót dobhassanak piacra. A projekt során kifejlesztett platformot az Audi, a Bentley és a Porsche egy-egy elektromos modelljéhez alkalmazzák majd.

A fejlesztések célja, hogy minél több vásárlót tudjanak elcsábítani a Teslától. Ehhez azonban az Audinak is pénzre van szüksége, a VW-csoport pedig megteremtette a fejlődés anyagi feltételeit. Az Audi 2025-ig szóló költségvetésében megközelítőleg 15 milliárd eurót az elektromos technológiába fektethetnek.