2021. február 24. | 20:36

Oliver Zipse úgy véli, a riválisok kezdenek felzárkózni, a kaliforniai elektromos autógyártó pedig nem tud velük lépést tartani.

Hamarosan véget érhet a Tesla évek óta tartó dominanciája az elektromos autók piacán, mivel a hagyományos gyártók kezdenek felzárkózni ezen a téren, véli Oliver Zipse, a BMW vezérigazgatója.

A Tesla a tavalyi évben közel 500 ezer járművet értékesített, ami 36 százalékos növekedést jelent a 2019-es adatokhoz viszonyítva. Az elmúlt időszak negatív gazdasági hatásait figyelembevéve ez különösen szép teljesítmény, ám Zipse szerint az autógyártás nagyágyúi meg fogják törni a kaliforniai vállalat dominanciáját.

„A Tesla nehéz feladat előtt áll, ha hasonló ütemben szeretné fenntartani a piaci növekedését, mivel az autóipar többi résztvevője is rohamléptekben fejlődik” - fogalmazott a BMW első embere a DLD All Stars technológiai konferencián.

Az autógyártók vezetői ritkán nyilatkoznak ilyet a konkurenciáról, Zipse szavai mögött ezáltal komoly magabiztosság fedezhető fel. A vezető vállalatokhoz hasonlóan a BMW is komoly összegeket fektet az alternatív meghajtású modellek fejlesztésére. A bajor autógyártónál hamarosan megérkezik az X1 SUV, valamint az 5-ös és 7-es széria akkumulátoros változata, illetve az iX névre keresztelt, új elektromos zászlóshajó is.

A BMW mellett a Volkswagen is rendesen rákapcsolt, ők ugyanis szeretnék legalább megduplázni az értékesített tisztán elektromos autók arányát 2021-ben. Ez a legoptimistább becslések szerint megközelítheti a Tesla által kitűzött 750 ezer példányról szóló célkitűzést is. 2020 végéig a VW több mint 54 ezer ID.3-mas modellt értékesített Európában, ennél több csak Renault Zoéból és Tesla Model 3-ból fogyott az öreg kontinensen.

Néhány héttel ezelőtt napvilágot látott néhány fotó a Volkswagen hétüléses elektromos autójáról, az ID.6-ról, mely a Tesla Model X nagy riválisa lehet a piacon.