2022. február 01. | 11:43

Az elektromos luxuslimuzin legnagyobb hátrányát az akkumulátorcsomag súlya jelenti. 

Az eddigi eredmények alapján úgy tűnik, az elektromos járművek új generációja jó eredménnyel képes teljesíteni a jávorszarvas-tesztet. Ezeknek a nulla helyi károsanyag-kibocsátású járműveknek a nagy része a stabilitás tekintetében jobb menettulajdonságokkal rendelkezik, mint a hasonló méretű, belső égésű motoros modellek. Az új Mercedes-Benz EQS esetében nem ez a helyzet, mivel az elektromos luxuslimuzin nem volt képes kiemelkedő teljesítményt nyújtani a teszt során.

Az EQS maximálisan 72 kilométer/órás tempóval tudta teljesíteni a kikerülési manővert anélkül, hogy bóját döntött volna. Természetesen ez nem egy rossz eredmény – a Skoda Enyaq például rosszabbul teljesített –, ám mégis egy kicsit csalódást keltő, főleg ha figyelembe vesszük, hogy mennyi technológia teszi a dolgát a Mercedes elektromos csúcsmodelljében. A tesztet végző km77.com az eredményt „gyengének” titulalta, azonban elismerték, hogy a sofőr szerint a jármű jól és pontosan irányítható.

A teszt alkalmával a súly bizonyult az EQS legfőbb ellenségének. A felfüggesztés, a kormányzás és az elektronikai rendszer is kiváló munkát végeznek, de semmi sem képes ellensúlyozni a jelentős méretű lítium-ion akkumulátorcsomag tömegét. Kiemelték ugyanakkor, hogy az EQS-sel egyenértékű S-osztály 74 kilométer/órás tempóval teljesítette a manővert, még úgy is, hogy a tesztelt modellben nem volt hátsókerékkormányzás, mint az EQS-ben.

Amikor a csapat megpróbálta 72 kilométer/óra fölé vinni a sebességet, az elektromos autó alulkormányzottá vált, így a sofőr rendre kénytelen volt félbeszakítani a tesztet anélkül, hogy teljesíteni tudta volna az akadályok utolsó harmadát. A felfüggesztés még a sport üzemmódot aktiválva sem tudott mit kezdeni az EQS súlyával. 

Valójában a tesztpilóta nem talált kézzel fogható, érzékelhető különbséget az autó viselkedésében abból a szempontból, hogy éppen a comfort vagy a sport üzemmód volt-e bekapcsolva. Ezek alapján mindenképpen érdekes lesz látni, mit fog tudni produkálni az EQS AMG a jávorszarvas-teszten, a hagyományos EQS-sel összevetve.