A Porsche Taycannak is meggyűlt a baja a kihívással.
A Dacia Springet nemrégiben alávetették a jávorszarvas-tesztnek, amit az elektromos autók között olcsónak számító városi crossover sikeresen teljesített.
A jármű az első kísérlet során még döntögette a bójákat, akkor a sofőr 74 km/órás tempót diktált a manőver közben. Ugyanakkor meglepő módon egyik kerék sem emelkedett el a földről. Annak ellenére, hogy a Spring ilyen sebességnél irányíthatatlannak tűnt, a következő próbálkozásnál már sikerült elkerülnie a bójákat, pedig akkor egy leheletnyivel gyorsabban, 77 km/órával ment a pályán. Az világosan látszik, hogy a Dacia villanyautója hajlamos a túlkormányzottságra, viszont a gumiabroncsok a drámai bedőlések ellenére sem veszítették el kapcsolatukat a talajjal.
Hogyan szuperált a többi elektromos autó a teszten? A Honda e legnagyobb belépési sebessége 75 km/óra volt, ami azt jelenti, hogy a Km77 szabványai szerint megbukott. A Seat Mii Electric sem teljesített jól, és a Tesla Model X is elmaradt a Dacia Springtől, utóbbi a legjobb próbálkozása során 70 km/órás sebességgel kanyargott ide-oda a bóják között.
A Porsche Taycan Turbo S is küszködött a teszttel, de néhány sikertelen kísérlet után 78 km/órás sebességgel átment rajta. A kitérő manőver a Tesla Model 3 számára nem jelentett problémát, 83 km/órás belépési sebességgel teljesítette azt.
A román márka első villanyautója egy mindössze 45 lóerős villanymotort használ. Ezt egy 27,4 kWh-s akkumulátor táplálja, amely a WLTP-ciklus szerint 305 kilométeres városi hatótávot biztosít. A Dacia Spring 19,1 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, a végsebessége pedig 125 km/óra, tehát villámgyorsnak nem nevezhetjük, de nem is száguldásra tervezték, hanem arra, hogy közlekedjünk vele a városban, arra meg tökéletesen jó. Számos vásárlónak azért is lehet vonzó a jármű, mert az elektromos autók piacán kifejezetten olcsó modellnek számít.