2020. október 16. | 09:49

Az új elektromos autó 225 km-es hatótávolsága és belső elrendezése tökéletes választás lehet a városi közlekedők és családok számára.

Már márciusban bejelentette a Renault-csoporthoz tartozó Dacia, hogy érkezni fog a Spring, amely a márka első tisztán elektromos autója lehet. Az akkor bemutatott koncepció alapján azt is tudtuk, hogy egyértelműen hajaz a Kínában forgalmazott Renault Kwid-alapú City K-ZE modellre. Most viszont egy Renault Megane eVision koncepcióautó mellett bemutatták a várva várt Spring modellt.

Az elektromos autót teljes mértékben a városi használatra tervezték, mint az utas-, mind a csomagtér szempontjából. Elektromos motorja egy 33 kW-os, 44 lóerős konstrukció, amihez egy 26,8 kilowattórás akkumulátor párosul. Hatótávolsága 225 km a WLTP mérés szerint, csak városi használatban viszont 295 kmis lehet. Képes gyorstöltésre is, hiszen van benne CCS DC töltő kompatibilitás. Ezzel a konstrukcióval a Dacia Spring 125 km/órás sebességre képes.

Az autó egyébként 3,73 méter hosszú, ami azt jelenti, hogy 0,35 méterrel rövidebb, mint az új Sandero modell. Ha a belső térre tekintünk, akkor van egy akár kisebb családok számára is alkalmas belső, hiszen csomagtere eléri a 300 litert, sőt, akár rakodni is lehet bele, hiszen a hátsó üléseket lehajtva 600 literre növekszik ez a tér.

FRISSÍTÉS: Kiderült, hogy mennyibe kerül itthon a modell. Egyes kiszivárgott információk szerint a Dacia Spring Electric 45 modell Comfort felszereltséggel 6 499 000 forintot kóstál, míg a Comfort Plus változatot 6 899 000 forintért árulják a hazai fogyasztók számára, ám a magyarországi importőr nem erősítette meg ezt az információt. Az alapváltozathoz akár 4 millióért is hozzájuthat az, aki a korábban lekötött 2,5 millió forintos állami támogatást erre az elektromos autóra használta fel.

A belépő verzióban nincs érintőképernyő, okostelefon-tükrözés és tolatóradar/kamera, ellenben a manuális légkondicionáló, a négy elektromos ablakemelő, a távirányítós központi zár, a szervokormány, a Bluetooth-kapcsolat, a hat légzsák és a vészfékasszisztens ebből sem maradt ki. A Comfort Plus változat az alábbiakat tartalmazza:

  • 7 colos érintőképernyő,
  • 3,5 colos műszerfali kijelző,
  • navigációs rendszer,
  • tempomat,
  • okostelefon-integráció (vezetékes Apple CarPlay és Android Auto is),
  • tolatóradar- és kamera,
  • négy elektromos ablakemelő,
  • pótkerék,
  • narancsszínű díszbetét-együttes.

A 30 kW-os villámtöltő, a 7,4 kW-os gyorstöltő és a metálfényezés még a Comfort Plus esetében is feláras, 180, 100, illetve 130 ezer forintba kerülnek.

Ami a Megane eVision tanulmányt illeti, ez a Renault-csoport új, CMF-EV platformjára épül, közel 300 szabadalom fűződik ehhez a modellhez, a szériaérett elektromos Megane bemutatása 2021 végére várható.

Dacia

Origo

Villanyautósok