Már márciusban bejelentette a Renault-csoporthoz tartozó Dacia, hogy érkezni fog a Spring, amely a márka első tisztán elektromos autója lehet. Az akkor bemutatott koncepció alapján azt is tudtuk, hogy egyértelműen hajaz a Kínában forgalmazott Renault Kwid-alapú City K-ZE modellre. Most viszont egy Renault Megane eVision koncepcióautó mellett bemutatták a várva várt Spring modellt.

2020-as Dacia Sprint elektromos modell egy városi utcán töltővel

Az elektromos autót teljes mértékben a városi használatra tervezték, mint az utas-, mind a csomagtér szempontjából. Elektromos motorja egy 33 kW-os, 44 lóerős konstrukció, amihez egy 26,8 kilowattórás akkumulátor párosul. Hatótávolsága 225 km a WLTP mérés szerint, csak városi használatban viszont 295 kmis lehet. Képes gyorstöltésre is, hiszen van benne CCS DC töltő kompatibilitás. Ezzel a konstrukcióval a Dacia Spring 125 km/órás sebességre képes.

Dacia Sprint tisztán elektromos modell orrán lévő töltő bemenettel töltés közben

Az autó egyébként 3,73 méter hosszú, ami azt jelenti, hogy 0,35 méterrel rövidebb, mint az új Sandero modell. Ha a belső térre tekintünk, akkor van egy akár kisebb családok számára is alkalmas belső, hiszen csomagtere eléri a 300 litert, sőt, akár rakodni is lehet bele, hiszen a hátsó üléseket lehajtva 600 literre növekszik ez a tér.

2020-as Dacia Sprint tisztán elektromos modell belső tere

FRISSÍTÉS: Kiderült, hogy mennyibe kerül itthon a modell. Egyes kiszivárgott információk szerint a Dacia Spring Electric 45 modell Comfort felszereltséggel 6 499 000 forintot kóstál, míg a Comfort Plus változatot 6 899 000 forintért árulják a hazai fogyasztók számára, ám a magyarországi importőr nem erősítette meg ezt az információt. Az alapváltozathoz akár 4 millióért is hozzájuthat az, aki a korábban lekötött 2,5 millió forintos állami támogatást erre az elektromos autóra használta fel.

A belépő verzióban nincs érintőképernyő, okostelefon-tükrözés és tolatóradar/kamera, ellenben a manuális légkondicionáló, a négy elektromos ablakemelő, a távirányítós központi zár, a szervokormány, a Bluetooth-kapcsolat, a hat légzsák és a vészfékasszisztens ebből sem maradt ki. A Comfort Plus változat az alábbiakat tartalmazza:

  • 7 colos érintőképernyő,
  • 3,5 colos műszerfali kijelző,
  • navigációs rendszer,
  • tempomat,
  • okostelefon-integráció (vezetékes Apple CarPlay és Android Auto is),
  • tolatóradar- és kamera,
  • négy elektromos ablakemelő,
  • pótkerék,
  • narancsszínű díszbetét-együttes.

A 30 kW-os villámtöltő, a 7,4 kW-os gyorstöltő és a metálfényezés még a Comfort Plus esetében is feláras, 180, 100, illetve 130 ezer forintba kerülnek.

Ami a Megane eVision tanulmányt illeti, ez a Renault-csoport új, CMF-EV platformjára épül, közel 300 szabadalom fűződik ehhez a modellhez, a szériaérett elektromos Megane bemutatása 2021 végére várható.

Renault Megane eVision elölről