Sikerült rámutatni a villanyautózás egyik gyenge pontjára.
A nemrégiben Lyonban megtartott uniós csúcstalálkozóra az Európai Unió külügyminiszterei és egészségügyi miniszterei zéró károsanyag-kibocsátású elektromos Citroën és Peugeot modellekkel érkeztek. A járműveket azonban dízel generátorokkal töltötték fel, mivel az infrastruktúra elégtelensége miatt nem állt rendelkezésre megfelelő számú elektromosautó-töltő.
Les voitures électriques fournies aux ministres européens, ont été rechargées grâce à... du diesel ! ?#environnement #transport #politique #Europe https://t.co/Q39XRK8Wdo
— Le Progrès - Lyon (@leprogreslyon) February 16, 2022
Ez rámutat a villanyautózás egyik legnagyobb problémájára, miszerint jelenleg még nem tudják teljes körűen kiszolgálni az elektromos járműveket, macerás megtervezni a hosszabb utakat, még a nagyobb hatótávval rendelkező kocsik esetén is.
Rhone prefektúra szóvivője is megerősítette, hogy azért kellett generátorokat bérelni, mert nem állt rendelkezésre elegendő nagy teljesítményű töltő egy nagyobb elektromos flotta kiszolgáláshoz. Egy nagyobb dízelgenerátor 60 liter gázolaj elfogyasztása mellett ideális esetben 200 kWh áramot termel óránként. Valaki felvetette, hogy a politikusok modern dízelautókkal is furikáztathatták volna magukat, akkor sem szennyezték volna jobban a környezet. Ez persze fel sem merült megoldásként, mert az uniós csúcstalálkozó előtt az elektromos autózásban rejlő potenciált akarták demonstrálni.