Vajon melyek a legolcsóbb új elektromos autók? Mi nemrég összegyűjtöttük ezeket egy listába, természetesen a Magyarországon is elérhető járművek jöhettek csak szóba. Az első helyen nem meglepő módon a Dacia Spring végzett, de a jövőben hátrébb szorulhat, az új Fiat Panda ugyanis megcélozza a legolcsóbb villanyautó címet.

A Stellantis a fellendülő elektromosautó-piac alsó szegmensét célozza meg az újdonsággal, amely 2022 tavaszán érkezik meg, ha nem jön közbe semmi váratlan dolog. A villanyos Panda jelenti majd a belépőszintet az autóipari óriás elektromos autó kínálatában, és biztos, hogy olcsóbb lesz, mint az elektromos Fiat 500, melynek indulóára – állami támogatás nélkül – 8 429 500 forint.

Oliver Francois, a Fiat vezérigazgatója legutóbbi nyilatkozatában egy alvó óriáshoz hasonlította az olasz márkát, amit még nem is kezdtek el ébresztgetni. Ezzel a költői hasonlattal próbálta érzékeltetni, hogy sokat várnak az új Pandától, már ami az eladásokat illeti.

Az autó a 2019-ben bemutatott Centoventire épül. A díjnyertes koncepció bemutatásakor a vállalat azt mondta, hogy az autó gyártási költségeit egy fapados dizájn elfogadásával csökkentené, korlátozott színpalettával, amely egyszerre „minimalista és teljes mértékben testre szabható”.

A Centoventi több formatervezési díjat is bezsebelt a 2019-es Genfi Autószalonon. Ha az akkor kiadott közleményben leírtak megfelelnek a valóságnak, akkor az új Fiat Panda utasterében található kiegészítők cserélhetők lesznek, ideértve a tárolózsebeket és üléseket is. A tervek szerint 4 tetőfedő, 4 lökhárító, 4 kerékfóliázás és 4 fényezésfóliázás közül választhatnak a vásárlók.

A koncepcióautón alapuló Panda vonzó lehet a fiataloknak nagyfokú testreszabhatóságával, az utastér is a tulajdonos kedve szerint alakítható át. A drágán kifejleszthető középkonzol eltüntetésével egyrészt sokat spórolhat az autógyártó, hiszen a hozzá kapcsolódó infotainment-szoftver és firmware is szükségességét veszti, másfelől több hely marad a pakolásra, ahogy azt alábbi illusztráció is mutatja.

Fiat Panda/Centoventi utastere
Fotó: Fiat