Azt már tudjuk, hogy kevesebbe kerül majd, mint a Fiat 500e.
Vajon melyek a legolcsóbb új elektromos autók? Mi nemrég összegyűjtöttük ezeket egy listába, természetesen a Magyarországon is elérhető járművek jöhettek csak szóba. Az első helyen nem meglepő módon a Dacia Spring végzett, de a jövőben hátrébb szorulhat, az új Fiat Panda ugyanis megcélozza a legolcsóbb villanyautó címet.
A Stellantis a fellendülő elektromosautó-piac alsó szegmensét célozza meg az újdonsággal, amely 2022 tavaszán érkezik meg, ha nem jön közbe semmi váratlan dolog. A villanyos Panda jelenti majd a belépőszintet az autóipari óriás elektromos autó kínálatában, és biztos, hogy olcsóbb lesz, mint az elektromos Fiat 500, melynek indulóára – állami támogatás nélkül – 8 429 500 forint.
Oliver Francois, a Fiat vezérigazgatója legutóbbi nyilatkozatában egy alvó óriáshoz hasonlította az olasz márkát, amit még nem is kezdtek el ébresztgetni. Ezzel a költői hasonlattal próbálta érzékeltetni, hogy sokat várnak az új Pandától, már ami az eladásokat illeti.
Az autó a 2019-ben bemutatott Centoventire épül. A díjnyertes koncepció bemutatásakor a vállalat azt mondta, hogy az autó gyártási költségeit egy fapados dizájn elfogadásával csökkentené, korlátozott színpalettával, amely egyszerre „minimalista és teljes mértékben testre szabható”.
Fiat's electric Centoventi city car concept previews the next Fiat Panda #genevamotorshow pic.twitter.com/0v0rxcnaRs
— Andrew Ryan (@AndrewFleetNews) March 5, 2019
A Centoventi több formatervezési díjat is bezsebelt a 2019-es Genfi Autószalonon. Ha az akkor kiadott közleményben leírtak megfelelnek a valóságnak, akkor az új Fiat Panda utasterében található kiegészítők cserélhetők lesznek, ideértve a tárolózsebeket és üléseket is. A tervek szerint 4 tetőfedő, 4 lökhárító, 4 kerékfóliázás és 4 fényezésfóliázás közül választhatnak a vásárlók.
A koncepcióautón alapuló Panda vonzó lehet a fiataloknak nagyfokú testreszabhatóságával, az utastér is a tulajdonos kedve szerint alakítható át. A drágán kifejleszthető középkonzol eltüntetésével egyrészt sokat spórolhat az autógyártó, hiszen a hozzá kapcsolódó infotainment-szoftver és firmware is szükségességét veszti, másfelől több hely marad a pakolásra, ahogy azt alábbi illusztráció is mutatja.