Az elektromos járművek ellenzői legtöbbször arra hivatkoznak, hogy nincs megfelelően kiépített töltési infrastruktúra, ha van elérhető berendezés, akkor pedig a töltési idő miatt kell hosszú órákat várakozni. A problémára megoldást nyújtana egy olyan úthálózat, amelyen menet közben lehetne növelni a villanyautók töltöttségét.

2018-ban Svédországban adtak át egy olyan, közel 2 kilométeres útszakaszt, ahol az áthaladó járművek elektromosságot vehettek fel. Az útra egy speciális sínt szereltek fel, amely az autón elhelyezett mozgatható áramfelvevő karon keresztül küldi a töltést a villanymotorba. A technológia tesztelésének most az amerikai közlekedési hatóság is zöld utat adott.

Volkswagen felülnézetből

Indiana állam Közlekedési Minisztériuma (INDOT) bejelentette, hogy egy úgynevezett vezeték nélküli töltőhálózat kiépítését tervezi. A tesztprogram keretében először egy körülbelül 400 méteres útszakaszt szerelnek fel beépített elektromos töltési technológiával, ahol álló helyzetben vagy mozgásban lévő járművek plusz töltöttséghez juthatnak. A projekt kivitelezéséhez a Purdue Egyetem és a Magment nevű német vállalat, a terület szakértője nyújthat segítséget.

Az oktatási intézmény végzi majd az elemzések többségét az első két fázisban, majd a harmadik szakaszban már élesben tesztelik a technológiát a kijelölt útszakaszon. Ennek pontos helyét egyelőre nem határozták meg a tervezők. Amennyiben a tesztüzem kielégítő eredményeket produkál, az innovatív megoldást akár Indiana állam autópályáin is szolgálatba állíthatják. A történet egyelőre tehát a kezdeti fázisban jár, mindenesetre a technológia elterjedése érdekes fordulatot hozhatna az elektromos meghajtású járművek megítélésében.