2022. április 07. | 12:27

A cél az, hogy eladások tekintetében lenyomják a Teslát. 

A General Motors és a Honda bejelentette, hogy közösen fejlesztenek egy alacsonyabb árfekvésű elektromos modellszériát egy új, közös platformra alapozva. A tervek szerint a két vállalat 2027-től több millió villanyautót gyárt majd, hogy legyőzzék a Teslát az értékesítési versenyben.

Az autógyártók elmondták, hogy az új megállapodás „megfizethető” elektromos járművekre vonatkozik, főként kompakt crossoverekre, amelyek a GM Ultium akkumulátortechnológiájával készülnek majd. Jelenleg a kompakt crossoverek szegmense számít a legnépszerűbbnek világszerte, ami éves szinten több mint 13 millió eladott járművet jelent.

Ugyanakkor sem a GM, sem a Honda nem kívánta elárulni, mekkora összeget fektetnek be ebbe az új együttműködésbe.

Honda CR-V
Kép: Honda

Mary Barra, a GM vezérigazgatója elmondta, a terv az, hogy az elektromos Chevrolet Equinox ára a 30 ezer dolláros (aktuális árfolyamon átváltva 10,5 millió forintos) küszöb alatt legyen. Mindez azt jelenti, hogy egyértelműen a megfizethetőséget kívánják szem előtt tartani az új villanyos modellek esetében.

Barra kihangsúlyozta, hogy a vállalatnak egy nagyon fontos célja van, mégpedig az, hogy az évtized közepére minden más cégnél több elektromos járművet értékesítsen az Egyesült Államokban. Ennek eléréséhez egy megfelelő modellpalettára van szükség, amelyen kisebb és nagyobb méretű villanyautók is megtalálhatók. A vezérigazgató úgy gondolja, ezt nagyon gyorsan meg tudják majd valósítani.

A két vállalat azt is hozzátette, hogy a költségek csökkentése érdekében megvitatják annak lehetőségét, hogy a jövőben közösen fejlesszék az akkumulátorok technológiáját az elektromos járművek számára.

Honda Passport
Kép: Honda

A mostani megállapodás részét képezi a GM azon célkitűzésének, hogy 2040-re globális termékei és működése tekintetében is megvalósítsa a karbonsemlegességet, és 2035-re felszámolja a könnyű haszongépjárművek helyi emisszióját az Egyesült Államokban. Ezzel szemben a Honda 2050-re tűzte ki, hogy a cég globális működésében megvalósítsa a szén-dioxid-semlegességet.

A japán vállalat tulajdonrésszel rendelkezik a GM Cruise autonóm járműveket gyártó leányvállalatában, és a két cég közösen fejleszti a elektromos hajtású Cruise Origin önvezető autót. Emellett a Honda és a GM ugyancsak együttes erővel fejleszt hidrogén-üzemanyagcellás rendszereket is.

Nyitókép: Honda