2022. szeptember 17. | 13:04

Piaci torzulásokat okozhat a nagy sietség.

Oliver Zipse, a BMW vezérigazgatója egy németországi technológiai fórumon szólalt fel. Zipse helyteleníti az elsietett döntéseket a hagyományos motorú új gépjárművek értékesítésének betiltása kapcsán. Ez ugyanis az európai autó- és beszállítói iparban olyan piaci torzulásokat okozhat, amelynek következményei beláthatatlanok.

Zipse mondandójának lényege, hogy amenniyben kizárólag egyetlen technológiára, az akkumulátoros elektormos autókra szorítkozik az autóipar a jövőben, akkor a mérete és a szerkezete jelentősen meg fog változni.

A BMW továbbra sem hajlandó kizárólag az elektormos technológiára koncentrálni, hanem a jövőben is gyártanak a bajorok belső égésű motoros autókat és villanymotorral rendelkező hibrideket, éppúgy, mint teljesen elektromos járműveket és hidrogén meghajtással működő autókat.

Zipse a kiutat a hidrogén meghajtásban látja, az ugyanis meglátása szeirnt az egyetlen olyan nyersanyag, amit valóban fenntartható módon lehet előállítani és tárolni. A BMW vezérigazgatójának érvei egyszerű logikai úton igazolhatóak. A hidrogén előállításának egyszerű módja a víz elektrolízise, míg a jelenlegi, tisztán elektromos autók akkumulátorának gyártásához lítiumot kell bányászni. A lítium pedig eleve olyan nyersanyag, amely véges mennyiségben áll rendelkezésre a Földön.

Zipse hozzáfűzte, hogy egy töltőállomás könnyen, akár két nap alatt átalakítható hidrogénessé. Az elektromos autók esetén viszont középfeszültségű hálózatra kell csatlakozni, továbbá minden autóhoz kell töltőinfrastruktúra. Úgy véli, ez is működőképes, ám nem az egyetlen létező megoldás, és a kiépítése rendkívül időigényes.

Nyitókép: BMW