Az ötlet szerint a felhasználók egy KiriCoin nevű kriptovalutában kapnának jutalmat, amit egy virtuális piactéren tudnának elkölteni.
Forradalmi ötlettel ösztönözné gazdaságos vezetésre az új, elektromos Fiat 500 tulajdonosait a Stellantis. A több mint 12 autómárkát tömörítő óriásvállalat egy okostelefonos alkalmazáson keresztül adna jutalmat a sofőröknek, a Kiri Technologies nevű brit vállalkozással kötött együttműködésnek köszönhetően.
A környezetbarát közlekedésükért a tulajdonosok úgynevezett „Eco:Score” elnevezésű pontokat kaphatnak, melynek lényege, hogy minden városban megtett kilométer után két eurócentet, azaz nagyságrendileg 7 forintot írnának jóvá egy virtuális pénztárcában, „KiriCoin” kriptovaluta formájában.
„Szeretnénk támogatni a vásárlóink környezetbarát viselkedését és különleges jutalmakban részesíteni őket. A megtett távolságra és elért sebességre vonatkozó közlekedési adatokat feltöltjük a Kiri felhőbe, ahol a Kiri által tervezett algoritmus automatikusan átváltja azokat KiriCoin-okká. Az eredmény közvetlenül letöltésre kerül a felhasználó okostelefonjára, a megszerzett kriptovalutát pedig a Kiri piacterén található termékekre és szolgáltatásokra lehet elkölteni” - magyarázta Gabriele Catacchio, a Stellantis e-mobilitásért felelős programigazgatója.
Arra egyelőre még várni kell, pontosan milyen termékek és szolgáltatások lesznek elérhetők a fent említett piactéren. A Stellantis elmondása alapján a legtöbb pontot elérő európai sofőrök speciális utalványokat kaphatnak, melyeket az Amazon, a Netflix, a Spotify vagy az Apple vállalatoknál lehet majd beváltani. A tervek szerint a jövőben a KiriCoin-okat megújuló energiahordozók vagy organikus élelmiszerek megvásárlására is fel lehet használni, ezzel a rendszer ösztönözné az emberek fenntartható életstílusát.
„A Kiri Technologies egy rendkívül egyszerű, innovatív ötlettel keltette fel a figyelmünket. A cél az, hogy jutalmazzuk azokat, akik odafigyelnek a környezetvédelemre. Ezt az ötletet ötvözzük az új Fiat 500-as funkcióival, mely a technológiai innováció és az elektromos közlekedés új zászlóshajója lesz” - fogalmazott Cristiano Fiorio, a Stellantis európai márkakommunikációs felelőse.