Az olasz-amerikai autógyártó Fiat Chrysler Automobiles és a Peugeot által alapított francia PSA-csoport egyesülésével 2021. január 16-án Stellantis néven megalakult a világ negyedik legnagyobb járműipari vállalata.

Fiat és Peugeot logó egymás mellett

A hétvégén véglegesített egyesülést több mint egyéves tárgyalási és engedélyeztetési folyamat előzte meg, az amúgy is hosszas procedúra a koronavírus-járvány miatt még inkább elhúzódott. A két autógyártó vállalat 2019 októberében jelezte egyesülési szándékát, a fúzióra 2020 decemberében bólintott rá az Európai Bizottság. Az új vállalat nevéről tavaly júliusban hullott le a lepel, a cég logóját pedig 2020 novemberében mutatták be hivatalosan.

A Stellantis N.V. néven működő, és 400 ezer alkalmazottat foglalkoztató autóipari óriáshoz egy tucatnál is több autómárka tartozik, ezek a következők:

  • Abarth,
  • Alfa Romeo,
  • Chrysler,
  • Citroën,
  • Dodge,
  • DS Automobiles,
  • Fiat,
  • Jeep,
  • Lancia,
  • Maserati,
  • Opel/ Vauxhall,
  • Peugeot,
  • Ram.

Igazán impozáns lista, aminek a birtokában a Stellantis a világ negyedik legnagyobb autógyártójává válik a Toyota, a Volkswagen-csoport és a Renault-Mitsubishi-Nissan szövetség mögött.

A Stellantis logója

A Fiat-PSA házasság eredményeként egy 48,5 milliárd dolláros piaci tőkeértékű vállalat jött létre, melynek Amszterdamban van a székhelye, ugyanakkor a részvényeit a párizsi, a milánói és a New York-i tőzsdén fogják jegyezni. Az újonnan létrejövő cég elnöke az FCA főnöke, John Elkann lesz, a vezérigazgatói pozíciót pedig Carlos Tavares, a PSA jelenlegi vezérigazgatója fogja betölteni. A francia Le Parisien lap úgy tudja, hogy az Agnelli család 14,4 százalékos részesedéssel rendelkezik a konszernben (John Elkann annak a Giovanni Agnellinek az unokája, aki a Fiat konszernt alapította). A Peugeot, a francia állam és a Dongfeng Motor Group szintén tulajdonosa a Stellantisnak.

A Stellantis a latin „stello” igéből származik, ami direkt fordításban a következőt jelenti: „csillagokként ragyogni”. Az új logó az optimizmus, az energia és a megújulás szellemét hordozza a marketingcsapat állítása szerint.