A szilárdtest-akkumulátorok hevülhettek túl.
A párizsi tömegközlekedést üzemeltető RATP ideiglenesen kivont a forgalomból 149 darab elektromos autóbuszt, miután eddig ismeretlen okból két példány is kigyulladt a francia fővárosban.
Az első busz április 4-én égett ki, állítólag kilométerekről látni lehetett a járműből gomolygó füstoszlopot. A balesetben senki sem sérült meg. 25 nappal később a Francia Nemzeti Könyvtár szomszédságában kapott lángra egy elektromos busz. A sofőr időben le tudott szállni az utasokkal együtt, így személyi sérülés ebben az esetben sem következett be.
Mind a két esetben a Bolloré márka Bluebus 5SE típusú járműve gyulladt ki, a tűz okát vizsgáló nyomozás befejeztéig a maradék 147 busz távol marad az utaktól. A RATP 2016 óta üzemeltet elektromos buszokat Párizsban, korábban nem volt példa ilyen jellegű incidensre.
Ezek a buszok úgynevezett szilárdtest-akkumulátorral működnek, ami papíron biztonságosabb, mint a hagyományos lítium-ion akkumulátor, ugyanis nem tartalmaz folyékony elektrolitot, így egy balesetnél jelentősen csökken a tűz- és robbanásveszély kialakulásának veszélye.
A villanyautosok.hu úgy tudja, hogy a Bluebus 5SE ugyanazt a 441 kilowattórás szilárdtest-akkumulátort használja, mint a Mercedes-Benz eCitaro G, amit Németországban szintén ki kellett vonni a forgalomból egy időre, mégpedig az akkumulátor esetében felmerülő szigetelési probléma miatt.
Nyitókép forrása: Bolloré