A Tchibo kiskereskedelmi lánc lehetőséget kínál a németországi ügyfelei számára, hogy egy havi előfizetéses rendszerben vezethessenek Tesla vagy Fiat elektromos autókat.

A német cégtől, amely elsősorban különféle kávékat és háztartási cikkeket forgalmaz, havi 777 euróért (aktuális árfolyamon számolva 280 ezer forintért) lehet bérbe venni egy Tesla Model 3-at, míg az új, elektromos Fiat 500 miniautó már havi 298 euróért (107 ezer forintért) elérhető.

A Tesla előfizetés 12 vagy 24 hónapra szól, a szolgáltatás pedig évente 10 ezer kilométer megtételét tartalmazza. Ezzel szemben a Fiat esetében csak egy opció elérhető, ami 13 hónapig tart, és 13 ezer megtehető kilométert tartalmaz. Amennyiben az ügyfelek túllépik a meghatározott kilométerlimitet, azért a Tchibo extra díjat számít fel.

elektromos Fiat 500 szemből, menet közben

Nincs önrész, előleg vagy kezdőrészlet, és az ügyfelek az ország hat helyszínének egyikében vehetik át járművüket, többek között Berlinben, Münchenben és Kölnben, ám extra 199 euróért (72 ezer forintért) a vállalat akár házhoz is szállítja a kiválasztott kocsit.

Az előfizetésben meghatározott időszak lejártát követően az ügyfeleknek lehetősége van visszaadni az autót, meghosszabbítani a szerződést és tovább használni az adott EV-t, vagy egy új előfizetés keretében lefoglalhatnak egy másik modellt.

A teljes körű szolgáltatás tartalmazza a jármű kötelező biztosítását, az évszaknak megfelelő gumiabroncsokat és az esetleges karbantartási költségeket is a szerződésben meghatározott futásteljesítmény-határig. Az előfizetés díján felül az egyetlen dolog, amire az ügyfeleknek költeniük kell, az az autó töltése.

„Az e-autós előfizetés révén ügyfeleink megfizethető körülmények között próbálhatják ki az e-mobilitás világát, anélkül, hogy pénzügyileg elköteleznék magukat egy autó megvásárlása mellett” – olvasható a Tchibo sajtóanyagában.

Az ehhez hasonló előfizetéses megoldások egyre népszerűbbnek számítanak világszerte, amely elsősorban a villanyautók iránti egyre növekvő érdeklődésnek köszönhető – derül ki a McKinsey tanácsadócég friss felméréséből.