Bemutatták az konszern jövőjének legpraktikusabb zászlóshajóját, a ID.Buzz-t.
Az SUV-k iránti fokozott érdeklődés megölte a klasszikus egyterűek kategóriáját, az ilyen jellegű praktikus családi járgányok mára már kevés embernek kellenek. Azonban a VW nem szünteti meg utód nélkül a Touran és a Sharan gyártását, de mielőtt nagyon előre menne fejlődésben, visszanyúlt egy klasszikusért, hiszen a retró szálak a VW T2 hippibuszra emlékeztetnek.

Az ID.Buzz szerintem kategória „újrateremtő” lehet, hiszen a MEB-platformra épülő kisbusz kompakt méreteivel és személyre szabható nagy utasterével könnyen kezelhető, praktikus villanyautó lett. A platformra épülő modellek legnagyobbjáról beszélünk, tengelytávja alapján akkora, mint a Transporter T6.1, de közben mégis 20 centivel rövidebb. A kis túlnyúlás kiemelkedően jól jön a városi közlekedésnél, ahogy a 11 méteres fordulókör is.

Az autó formaterve egyértelműen illeszkedik a VW ID sorozat képébe, de a különféle rendelhető bikolor fényezések között a konszern modern minimalista formaterveit kevésbé kedvelők is könnyen találhatnak olyat, ami szívet melengettően kedvessé teszik a formát.
Az utastér kialakításánál nagy hangsúlyt a kapott a megfelelő térérzet megteremtése, de a praktikum sem került háttérbe, hasznos tálcák és rekeszek kerültek bele. Az anyaghasználat szempontjából fontos volt a fenntarthatóság, ezért a szintetikus bőrhatású elemeken kívül olyan PET palackból újrahasznosított felületeket alkalmaztak, mint a tetőkárpit vagy az ülések velúr borításának alapanyaga. A típus rajongóinak apró részletekkel kedveskedik a gyártó, ilyen például a belső kilincsek mögött mosolygó arc, vagy a hátsó ablaktörlőnél az ablakra festett esrnyő és ID.Buzz sziluett.

A ID.Buzz a jövőbe mutat, elektromos autóról lévén szó ez nem is kérdés, de a cég nem elégedett meg a minimummal, hiszen már javában folynak a tesztek a teljesen önvezető példányokkal. Nyilván a technológia bevezetés még messze van a véglegestől, a jogi környezet véglegesítése is szükséges a közúti engedélyekhez, de a tervek szerint 2025-ben már a hamburgi utazásmegosztó, a Moia autómegosztó flottájában fog üzemelni négyes szintű önvezetéssel felszerelt ID.Buzz .
Az új elektromos autó tisztességgel fel van szerelve a kor olyan közlekedésbiztonsági kiegészítőivel mint az aktív sávváltást segítő rendszer, de akár magától is képes a parkolásra, ha az kényelmesebb a sofőrnek. A már megszokott szenzorokon túl az új ID modellek egymással is kommunikálnak, megosztják fontosabb közlekedési információkat, ezzel felkészítve a biztonsági rendszereket és a sofőrt az úton közeledő veszélyekre. A Teslához hasonlóan állandó online kapcsolattal rendelkező ID modellek szoftverfrissítései folyamatosan érkeznek az autókra, így mindig naprakész a működése.

Az utazást támogató rendszernél ez kifejezetten jól jön, hiszen a folyamatosan frissített adatok között más autók közlekedési információit is felhasználja. Példaként említették a bemutatón, hogy ha ismeretlen utakon közlekedünk, ahol nincsenek felfestések, de előttünk járt ott már a rendszert használó jármű, akkor az asszisztens a másik autó adatai alapján képes sávban tartani az autót.
Az európai piacra érkező modell a többi ID modellhez, sőt az híres T2-es Transporterhez hasonlóan hátsókerék-meghajtású lesz, 201 lóerős elektromotorral, ami a paletta többi technikája alapján 310 Nm forgatónyomatékkal tekeri majd a kereket. A nettó 77 kWh kapacitású lítium ion akkumulátor pakkal az ID.4 papíron 520 km megtételére képes, ami a tesztek alapján inkább 420 km, vélhetően a ID.Buzz is tudja majd ezt.
Az autó töltési maximuma akár a 170 kW-ot is elérheti a bemutatóban elhangzottak alapján, így elméletben egy félórás kávészünet alatt simán fel lehet tölteni 20-ról legalább 80 százalékra. Az ID.Buzz nem csak tölthető, de akár visszatöltésre is képes, ha az otthoni energiafelhasználás ezt igényli.

Az ID.Buzz személyautó és teherautó formában is bemutatkozott. Elektromos autóként fizikai adottságai kiválóan szolgálhatják az üzleti felhasználást a 4 köbméteres raktér korlátaiig, ami épp két Euro raklapot jelent. A legrövidebb helyeken mérve 2,2 méter hosszú és 1,7 méter széles, 1,25 m méter magas a tér, ügyesen variálható, ezért minden bizonnyal számtalan felszereltséget létrehoznak belőle. A variálhatóság sok mindenre kiterjed, például a hátsó ajtóra, ami lehet akár kétszárnyú oldalra nyíló vagy egyben felhajtható is.

A raktér 600 kg terhelhetőségű, amin felül még a tetőre tehető csomagtartó is elbír 100 kg-ot. A csomagok számtalan rögzítési ponttal leköthetők, sőt, ha a 2,2 méteres hossz nem lenne elég, akkor az anyós ülés irányába tovább bővíthető 2,65 méterre.
Ha érdekel az ID-család másik tagja, akkor ezt a bemutatót se hagyd ki!
Volkswagen