2020. április 04. | 11:00

Ezek a fantasztikus modellek megérdemlik a legendás jelzőt!

Mercedes-Benz 300SL

Itt nem csak a sirályszárnyakról van szó. Valójában ez az első autó, amit méltán illethetünk a szuperautó jelzővel, egy jármű, ami egyesítette a teljesítményt és az eleganciát már 1954-ben, amikor minden más mellette ódivatúnak tűnt.

AC Cobra

Az eredeti Cobra nehezen irányítható, kő egyszerű karosszériával rendelkező autónak számított még a maga korában is. A félelmetes teljesítmény miatt rémisztő lehet egy ilyet vezetni, de valljuk be, azért ez az angol-amerikai ikon mindig megmelengeti az ember szívét.

Porsche 911 (992)

Vezetéstechnikailag mindaddig hiányt fogsz szenvedni, amíg nem hajtasz meg úgy rendesen egy 911-et. A legjobb választás lehet annak, aki egy igazi sportautót szeretne vezetni a mindennapokban.

Range Rover

Nem az első luxusterepjáró (a Jeep Grand Wagoneer megelőzte), de a kategória ikonja. Nézd csak meg a mai Bentley, Lamborghini, Maserati, Aston Martin szabadidő-autókat. Oké, hogy minden extra is megtalálható bennük, de mi történne akkor, ha rendes terepen találnák magukat?

Ford Sierra Cosworth

Azt rebesgetik, hogy a hátsókerék-hajtású, négyajtós Sapphire Cosworth-t jobb vezetni, ám mesebeli jellegét elveszíti, ahogyan lekerül róla az a nagy hátsó szárny. Egy érzéki utcai sportautó, amit pont annyira jó vezetni, mint amennyibe kerül.

Lancia Stratos

Vélhetően utálnád a Stratost vezetni első ízben: eszméletlenül rövid tengelytáv, szűk kabin, küzdelmes pillanatok. Ez az autó arra lett tervezve, hogy kanyarodjon. Minden más mellékes.

BMW E30 M3

Kiváló motor, tökéletes egyensúly, eszméletlen élmény. Ha egy sportautót kéne választani a kilencvenes évek elejéről, akkor az E30 M3 lenne a tökéletes mintapélda.

Amennyiben érdekelnek más, kalandos történettel rendelkező E30 modellek is, nézd meg ezt a bemutatót! Ha a videó nem indulna el, megtekintheted YouTube csatornánkon is.

Lexus LFA

Kicsit elkéstek vele, meg eszméletlenül drága is volt, de a közúti használtban is tökéletesen használható V10-essel volt szerelve. Sajnos utód nélkül marad sokak nagy bánatára.

Volkswagen Golf GTI (Mk1)

Nem az első hot hatch, de egy művészeti alkotás, amiről minden versenytárs példát vehet. Egyszerű, erős, gyors és igazán játékos, a gyakorlatias autóalkotás ikonja.

Lamborghini Miura

Persze, a ’60-as ’70-es évek Lamborghinijeit nem volt egy nagy élmény vezetni. De nem hiszem, hogy van olyan benzinvérű, aki ne álmodozott volna arról, ahogyan belecsusszan egy ilyen formai műremekbe. Bár nálam ebből a szempontból a Countach a nyerő.

Alpine A110

Az eredetinél is jobb, mindeközben megváltoztatja az egész világ gondolkodását a sportautók tervezéséről. Máris ikonikussá nőtte ki magát, a vezethetőségére pedig nincsenek jelzők.

Peugeot 205 GTI

Elég ember, elég tesztet csinált már ahhoz, hogy egyértelműen ki lehessen jelenteni: a Peugeot 205 GTI nem csak korának, hanem bármely kor legjobb hot hatch modelljének számít. Teljesítmény, praktikum és eszméletlen kezelhetőség mellett francia dizájn és megfizethető ár jellemzi.

Ferrari LaFerrari

Lehet, hogy P1-et szívesebben hajtanánk versenypályán, a mindennapokra elég lenne akár egy 918 Spyder, de amit csak úgy szívesen vezetne az ember, az valószínűleg a LaFerrari lenne, amely a legvonzóbb és a leginkább “megfizethető” hiperautó a piacon.

Jaguar E-Type

Mérföldkő a formatervezésben: az egyik példány a New York-i Modern Művészeti Múzeumban díszeleg Picasso, Monet és Degas művei mellett. Volt olyan gyors, mint az Aston Martin DB4, és mégis fele annyiba került.

McLaren F1

Az egyik legjobb szuperautó, amit valaha az angolok készítettek. Határokat feszegető, nem éppen kelendő jármű, ami rászolgált a legendás jelzőre.