2018. december 12. | 10:18

A bolgár átalakító és restauráló műhely egy E36 M3 szívét lógatta az E30-asba, és még a stíluson is csiszoltak! Az alapos átalakítás után kapott eredmény szenzációs!

A Vilnerről pár szóban. Az 1996-ban alapított átalakító és restaurátor műhely Bulgáriában székel, 9 fős csapatuk fő célja pedig, hogy a világ bármely pontján gyártott, bármilyen típus, bármelyik modelljéből a megrendelőre szabott egyedi járgányt készítsenek. Nagy öröm volt látnom, hogy két hölgy is dolgozik a csapatukban, akik a belsőtér kialakításáért felelnek.

Ezelőtt még nem láttam Vilner autót, hogy őszinte legyek a nevüket is talán egyszer, ha hallottam, most viszont bedobtak valamit a levesbe, amitől felforrhat a hangulat. Következzen tehát egy 1990-es BMW E30 M3, amely az utolsó csavarig felújításra és módosításra került. A csapat 2018-as végső projektje is végre kész státuszába lépett, az elkészült E30 M3 Imola Red II festést kapott. És még sok mást...

A legendás sportszedán teljes megújulásához hozzátartozott a külső karosszéria elemek cseréje is amelyek egytől egyig egy ultra ritka Evolution II-ből származnak. Egyedül a szénszálas első lökhárító nem OEM, a kukacoskodó rajongók viszont ennek ellenére is boldogok lehetnek, ugyanis az autóhoz azóta már beszereztek egy eredeti BMW által gyártott lököst, amely az 500 Evolution-spec modellen volt található.

Az EVO bódé 18 colos BBS felnikkel van megkoronázva, természetesen a karosszériához illő piros középpel. Színezett első fényszórók, és egyedi hátsólámpák is tartoznak még a külső átalakításokhoz, de ahogy az a Vilnernél lenni szokott, a belsőrészek felé haladva kezdődik csak az igazi varázslat. A szófiai cég úgy döntött, hogy egy egyáltalán nem mindennapi tartán-bőr kombinációt használ az enteriőr újragondolásához.

Ha nem lenne világos mi az a tartán minta akkor most elmondom, mert én sem tudtam. Az kérlek alássan az abrosz/skótkockás mintázat. Igen, nem viccelek, szétkockázták a belteret a Vilneres kollégák, és bár mondanám, hogy hibáztak szó sincs róla. Bődületesen jól áll a Sparco üléseknek a kockás betét és az ajtókárpitok is remekül harmonizálnak az ülésekkel ebben a formában.

A tartán bőr kombináció folytatódik még a váltószoknyán, a napellenzőkön, a tetőablakon és a kesztyűtartó burkolatán is. A gyári kormány helyére egy frissen bőrözött MOMO került, és fémszőnyegeket helyeztek a sofőr és a jobb 1 lába alá. A hátsó üléseket úgy ahogy volt kikapták, hiszen kellett a hely a bukókeret beszereléséhez.

Ha mindez nem lenne elég, a legizgalmasabb változás még említésre sem került. A motorháztető alatt eredetileg megbújó 4 hengeres gyári szívó motor helyett, a srácok fogták magukat és belelógattak az E30 orrába egy 3,2 literes sorhatost, melyet egy E36 M3-ból emeltek ki. Ezzel a hajtóművel 317 lóerő és 350 Nm büszke tulajdonosa az E30. A megfelelő erőátvitelről egy 5 fokozatú manuális váltó gondolkodik a hajtóerőt pedig a hátsókerekek veszik fel.

A mindösszesen 1200 kilogrammot nyomó E30 M3 egy igazi zúzós autó lett. Ráadásul gyönyörű is. Az egyetlen BMW bódé, amit szeretek és azt hiszem más japánosok is egyetértenének velem! Te mit gondolsz, örülnél az abroszos belsőnek, ha egy 317 lovas motort is csatolnának hozzá a műhelyben?