1987 óta porosodott egy raktárban az üvegszálas karosszériájú Ferrari 308 egyik jobbkormányos kivitele. Szerencsére a kocsi nem volt kitéve az időjárás viszontagságainak, így meglehetősen jó állapotban maradt fenn az utókor számára.

Restaurálásra szoruló 308 Vetroresina

Az 1975-ben bemutatott Ferrari 308 a V6-os 246 Dino-t váltotta, a modell megtartotta a GT4 3,0 literes V8-as motorját. 1975 és 1977 között a 308-as üvegszálas karosszériával készült, Vetroresina néven. A Ferrari körülbelül 700 darabot gyártott belőle, ezek közül azonban mindössze 154 darab volt jobbkormányos. Az utolsó Vetroresina 1977 májusában készült el, a Ferrari akkor állt át az acélkarosszériás 308-asok gyártására.

A Vetroresina modell rövid gyártási ideje, valamint a jármű jobbkormányos volta miatt a szóban forgó 308-as rendkívül ritkának számít, a történeti háttere okán különösen izgalmas leletnek számít ez a kocsi. Szerencsére az elmúlt 34 évben mindig volt fedél az autó felett, sok más elhagyatott négykerekűvel szemben így ez a példány a körülményekhez képest príma állapotban konzerválódott.

Az autó közel 70 000 mérföldet (113 000 kilométert) futott, mielőtt bezárták a raktárba. A 308-as meglepően jól túlélte ezt az időszakot, még a motor is beindult egy kis noszogatás után. A V8-as erőforrás kapott egy teljes generált, miután megtörtént a kiszerelése. Ez a példány gyárilag beépített légkondicionálóval rendelkezik, ez szintén növeli az értékét.

Belül is minden úgy működött, ahogyan kell, egyetlen törött vagy rozsdás alkatrésszel sem találkoztak a szemlére érkező szakik. Az utastér rendbetétele ugyan igényel némi munkát, de azt is ki lehet pofozni gyorsan. A jelek szerint a kocsit korábban egyszer már újrafestették. A karosszériára nyilván ráfér a javítás, a 14 colos kerekeket pedig újra kell majd fényezni, de ezek azért nem lesznek egetrengető munkálatok.