Lehet, hogy a „Drift King” visszavonult a versenyzéstől, de az általa teremtett drift közösségből bőven kiveszi a részét.
Tény, hogy az utóbbi időben csak Európa nagyobb driftes eseményein jelent meg, mint a King of Europe ProSeries, Anneau du Rhin - Franciaországban vagy a svájci Circuit De Ligniéres. Ugyanolyan elkötelezettnek tűnik és ugyanolyan kritikus szemmel figyeli a sportág történéseit, mint pályafutása kezdetén.
Keiichi már kezdő driftesként elhatározta, hogy sikeres szeretne lenni abban, amit csinál. Annak ellenére, hogy anyagi helyzete miatt nehezen indult el pályafutása, már 1970-ben versenyezni kezdett, felhívva magára a figyelmet tehetségével. A hóval borított Japán hegyek kanyarjaiban, Keiichinek lehetősége volt bizonyítani egyedülálló képességeit.
Úgy hírlik, hogy egy Japán Animében létezik egy Takumi nevű karakter, akinek apját róla mintáztak. Keiichit saját példaképe inspirálta, Kunimitsu Takahashi, egy volt versenyző, aki által saját magát és az autóját is új szintre emelte a sportágban.
A megkoronázott „Drift King”
Ambiciózus utcai versenyzőként úgy mozgott a pályán, ahogyan előtte még senki sem, Keiichi rengeteg rajongót gyűjtött. Profi versenyzőként tudását a versenypályára helyezte, még több izgalmat okozva a nézőknek. Bár újoncként az engedélyét felfüggesztették a szenzációs, de illegális mozdulatai miatt, mégis ő tette hivatalossá a driftet, legitimitást adva a sportágnak.
A Pluspy
Keiichi 1987-ben filmre vették az AE86-osában. Pluspy néven fut a kis dokumentum film, ami klasszikusnak számít a rajongók körében, és a mai drifteseknek is sok inspirációt nyújt.Kanyarodjunk vissza a már említett Animéra. Nos, a 90-es években népszerű vált sorozat, ami Keiichi korai driftes éveire épül, ápolva a hírnevét és átitatva a fiatal versenyző lázadó szellemével.
Keiichi sosem vágyott a népszerűségre, ő mindig is azt csinálta, amit a mai napig szeret. Egyszer így fogalmazott: „Nem azért driftelek, hogy keresztbe mehessek, nem azért, mert ez a leggyorsabb módja a kanyarok bevételének, hanem azért, mert ez a legizgalmasabb.
A Király versenyzői pályafutása
A hatvanas éveiben járó Keiichinek komoly versenyzői karrierje volt több mint negyed évszázadon keresztül, megjárta többek között az All Japan Touring Car Bajnokságot, a Toyota Cup és All Japan GT Bajnokságokat. Mégis, a Le Mans-i 24 órás versenyre a legbüszkébb, 1995-ből.
Valószínűleg a fiatal korában szerzett éjszakai, utcai csapatások is hozzájárultak ahhoz, hogy megnyerje a versenyt, összetettben pedig másodikként végezzen.Az évek alatt vezetett már Toyota Supra GT500-at, Porsche 911 GT1-et, Honda NSX GT500-at. De ahogy folyamatosan hallatja, a kedvence az 1986-os Toyota AE86 volt. Egy 2012-es interjúban áradozott a fantasztikus, 1,8 literes, 180 lóerős motorról.
Amit a drift rajongói köszönhetnek Keiichinek, az a Drift 1 Grand Prix sorozat. Japánban indult Daijiro Inada vezényletével – aki az Option magazin és a Tokiói Autószalon alapítója. A D1GP mára már egy nemzetközi sorozattá nőtte ki magát, hatalmas tömegeket mozgatva meg, rengeteg híres pilótát kitermelve.
Van még bőven üzemanyag abban a motorban!
Habár Keiichi már 2003-ban visszavonult, még mindig lankadatlan szenvedéllyel támogatja a sportágat. Az energia, ami egyszer fellángolt, manapság a pályán kívül támogatja a fiatal versenyzőket és segíti népszerűsíteni a sportot világszerte. Dolgozott egyébként kaszkadőrként és koordinátorként a Halálos Iramban: Tokió Drift részében, 2006-ban. Rövid szerepében ő játszotta a halászt a filmben:
2010-ben Keiichi és Daijiro felállították a Drift Muscle sorozatot. Hasonló közönséget célozva, mint a D1GP-ben, a sofőrök a képességeik szerint lettek kategorizálva, az autók erejétől függetlenül. Szóval, nem úgy tűnik, hogy a legenda mostanában eltűnne a felszínről, szeretném még őt látni a drift közelben, ameddig csak lehet.
Tervek a jövőre nézve
2004-ben Keiichi megjósolta egy interjúban, hogy az emberek rá fognak unni a szép, letisztult Japán driftre. A rajongók valami izgalmasabbat, veszélyesebbet szeretnének látni, természetesen igaza volt. Láthattál már hasonló, agyament videókat, mint például Ken Block szenzációs Gymkhana összeállításai. Az emberek valamiért éheznek a kockázatosabb driftre. A Youtube maga is tartalmaz rengeteg amatőr driftes videót, amik sok látogatót vonzanak, főleg ha valami rosszul sül el bennük.
Reménykedem, hogy majd megjelenik egy trónkövetelő herceg, vagy hercegnő, aki Keiichi kezei alatt pallérozódott, és méltó módon viszi majd tovább a drift kultúra hagyományait, kiterjesztve a világ minden tájára!