Az Audi sport vezetője, Constantin Dressler mondta ezt az RS5 Competition bemutatóján, ezzel odaszúrva az új AMG-nek.
Bár az Audi úttörőnek nevezi magát és célkitűzéseit az elektromosítás irányába, egyelőre nem túl széles az elektromosautó-palettájuk, főleg a hagyományos modelljeikkel szemben. Ennek ellenére 2026 után minden újonnan bemutatott Audi elektromos lesz, illetve 2033 után nem terveznek semmilyen belső égésű motoros autót gyártani. Ez a márka rajongóinak fájó lehet, de a gyártásátszervezésen is látszik, hogy egyre komolyabban veszik a dolgot.
Ezekkel a célkitűzésekkel együtt mondták az Audinál, hogy az RS modellek sohasem lesznek négyhengeresek, cserébe a jövő csúcsmodelljei lehetnek elektromosak. Ezekkel a kijelentésekkel az új Mercedes AMG C63 S E Performance-nak szúrtak oda, ami bár az eddigi legerősebb C-osztály a márka történetében a maga 680 lóerejével és 1020 Nm nyomatékával, a kétliteres négyhengeres motor mégis sokaknak lehangoló.
Ezzel szemben az Audi jelenlegi RS4 és RS5 modelljeiben 2,9 literes, V6-os motorok dolgoznak két turbóval megtámogatva, igaz, így is „csak" 444 lóerővel és 600 Nm nyomatékkal. Mégis, az Audi sportrészlegénél azt mondták, hogy a teljesítményhajhászás helyett sokkal fontosabb az élmény és az érzelem. Bár a három német márka között régóta folyik a lóerő háború, ma már alternatív hajtásokkal próbálják túllicitálni egymást.
Carbuzz, nyitókép: Audi