2021. november 16. | 14:48

Első körben egy előadással szemléltették, hogy mik az Audi tervei a jövőt illetően. Szeretnék, ha a fenntarthatóság nem csak egy cél lenne, hanem egy út számukra. Ennek fényében a győri gyár is villanymotorok gyártására áll át lassan a hagyományos motorok helyett, illetve a sima benzines Q3-asok gyártósorán egyre több a plug-in hibrid.

A győri Audinál már 2018 óta készülnek villanymotorok, de az igazán nagy termelés csak nem rég indult be. Kell villanymotor az e-tronba, illetve itt szerelnek össze egy bizonyos plug-in hibrid hajtásláncot is a Volkswagen-konszern számára. Innen mennek a beépítésre váró alapok a világ többi gyárába, kivéve a Q3-as Audi esetében, ezeket itt szerelik össze.

Tehát az átállás már elindult, napi többszáz villanymotor kerül ki egy meglepően kicsi csarnokból, hiszen jóval egyszerűbb szerkezet a villanymotor, mint egy bármilyen belső égésű napjainkban. A sajtótájékoztatón az Audi Hungária igazgatósági elnöke, Alfons Dintner kiemelte, hogy a jelenlegi tervek szerint a győri Audi gyár 2030-ra befejezi a belső égésű motorok gyártását és teljes mértékben az elektromos motorokra koncentrálnak.

Bár fenntarthatóság szempontjából ez jól hangozhat, kérdés, hogy hány munkahelybe kerülhet egy ilyen átállás, de hangsúlyozták, hogy az alkalmazottak továbbképzése és munkakörök átszervezése megoldhatja a problémát. Dintner azt is kiemelte, hogy a kitűzött terv nem szentírás, ha a vásárlók igényei mást követelnek meg, megpróbálnak majd alkalmazkodni.

Érdekes jelképként emelték ki, hogy a győri Audi gyár eddig egészen negyvenmillió legyártott motornál tart, és a negyvenmilliomodik pont egy villanymotor lett. Ez is sugallja, hogy az autóipari átalakulás már a nyakunkon van és a folyamatos átszerelés még közel sem ért véget. 2018-óta már több mint 250 ezer villanymotor készült Győrben és ez a szám napról napra csak emelkedik.