A ‘90-es években ezek a modellek nyerték el leginkább a zsűri szimpátiáját.
Az év autói sorozat keretében bemutatom, hogy 1980-tól kezdődően mely autók szerepeltek a legjobban az európai Év Autója választáson. A jelenleg érvényben lévő szabályok szerint az a modell „indulhat” a megmérettetésen, amely a szavazás előtti 12 hónapon belül került forgalomba, legalább öt európai országban elérhető és eladásai meghaladták az 5 ezres darabszámot.
A következő szempontok alapján értékelik az autókat: dizájn, komfort, biztonság, fogyasztás, kezelhetőség, menetteljesítmények, funkcionalitás, környezetvédelem, vezethetőség, ár, technikai innovációk és ár/érték arány. Első körben a zsűri egyszerű szavazás keretében kiválaszt 7 autót, majd ezt követően minden szavazónak 25 pontot kell kiosztania a fennmaradt modellek között. A szavazás nyílt és minden zsűritagnak később publikálnia is kell, hogyan osztotta fel a pontokat, és miért. Az az autó nyer, amelyik a legtöbb pontot kapja.
A cikksorozat előző részét ezen a linken éred el.
1990: Citroёn XM
- Modellévek: 1989 – 2000
- Motorok teljesítménye az európai piacokon: 2.1D12 dízeltől (82 LE) a 3.0i V6 benzinesig (200 LE)
Az XM Break modellt mi is kipróbáltuk, használttesztünket az alábbi videóban nézheted meg.
1991: Renault Clio
- Modellévek: 1990 – 1998 (Kolumbiában 2001-ig gyártották)
- Motorok teljesítménye az európai piacokon: 1.1 benzinestől (49 LE) a 2.0 Clio Williams benzinesig (150 LE)
1992: Volkswagen Golf III
- Modellévek: 1991 – 2000 (a kabriót 2002-ig gyártották)
- Motorok teljesítménye az európai piacokon: 1.4 benzinestől (55 LE) a 2.9 VR6 benzinesig (190 LE)
1993: Nissan Micra
- Modellévek: 1992 – 2003 (Tajvanon 2007-ig gyártották)
- Motorok teljesítménye az európai piacokon: 1.0 benzinestől (60 LE) az 1.4 benzinesig (82 LE)
1994: Ford Mondeo Mk1
- Modellévek: 1992 - 2001
- Motorok teljesítménye az európai piacokon: 1.6 benzinestől (88 LE) a 2.5 ST200 benzinesig (205 LE)
1995: Fiat Punto
- Modellévek: 1993 - 1999
- Motorok teljesítménye az európai piacokon: 1.1 SPI benzinestől (55 LE) az 1.4 Turbo benzinesig (133 LE)
1996: Fiat Bravo/Brava
- Modellévek: 1995 - 2001
- Motorok teljesítménye az európai piacokon: 1.9D dízeltől (65 LE) a 2.0 HGT benzinesig (154 LE)
1997: Renault Mégane Scénic
- Modellévek: 1996 - 2003
- Motorok teljesítménye az európai piacokon: 1.9d dízeltől (64 LE) a 2.0 16V benzinesig (140 LE)
1998: Alfa Romeo 156
- Modellévek: 1997 - 2007
- Motorok teljesítménye az európai piacokon: 1.9 JTD dízeltől (105 LE) a 3.2 GTA benzinesig (250 LE)
1999: Ford Focus
- Modellévek: 1998 – 2004 (Brazíliában 2007-ig)
- Motorok teljesítménye az európai piacokon: 1.4 benzinestől (75 LE) a 2.0 RS benzinesig (215 LE)
Az első generációs Focus ferdehátút mi is kipróbáltuk, használttesztünket az alábbi videóban nézheted meg.
A cikksorozat következő részét ezen a linken nézheted meg.