2023. június 07. | 09:45

Nem csak Renault, de Dacia és Nissan modellekben is megtalálható az érintett motor.

Bosszantó az, amikor egy motor elkezdi fogyasztani az olajat. Ennek típustól és kiviteltől függően számos oka lehet, jellemzően valamilyen tömítések vagy a dugattyúgyűrűk fáradnak el.

Egy sok százezret, esetleg millió kilométert futott, 20 év feletti motor esetében érthető, de egy viszonylag fiatal motor esetében ez inkább csak dühítő. Mert most éppen a Renault 2012 és 2016 között gyártott motorjai miatt áll a bál.

Legalábbis ezt állítja több dühös tulaj is, akik büntetőjogi panaszt tettek az ügyben. Konkrétan az 1,2 literes TCe turbómotorokról van szó, amelyek az említett időszakban gördültek le autók orrában a szalagról.

Ráadásul a probléma nem csak a Renault, de a Dacia és a Nissan bizonyos modelljeit is érinti, amiket ezzel a motorral szereltek. A jelenlegi becslések alapján nagyjából 400 ezer ilyen autóról van szó.

A probléma az, hogy a felhasználók szerint ezek a motorok aránytalanul sok olajat fogyasztanak. Az érdekessége az ügynek, hogy ebben a Renault is egyetért a felhasználókkal.

Ők viszont úgy látják, hogy a probléma nem jelent biztonsági kockázatot, így a visszahívás nem indokolt. Szó nélkül viszont nem hagyják az ügyet, a Nissannal együtt technikai támogatást és pénzügyi segítséget nyújt a károsultaknak.

A tulajok panaszait gyűjtő ügyvéd egyébként súlyos megtévesztés, megtévesztő üzleti gyakorlat, csalás és mások életének veszélyeztetése miatt nyújtotta be a büntetőjogi panaszt. Ha az ügyészek megalapozottnak gondolják a bejelentést, akkor akár hivatalos nyomozás is indulhat.

Depositphotos