A hivatalosan 2CV névre keresztelt modell különleges változatában kétszemélyes ágy és beépített konyha is található.
A Citroën 2CV első prototípusa 1935-ben készült el, a modell hivatalos bemutatóját 1948-ban, a 35. Párizsi Autószalonon tartották. Az autót 42 éven keresztül gyártották, 1990-ig több mint 5 millió példány gördült le a sorról.
A köznyelvben „kacsának” becézett járművet jellemzően nem a tágas belső tere miatt választották, sokkal inkább az alacsony fogyasztási mutatók és a méretéből fakadó praktikusság miatt vált kedveltté.
A lehetetlen nem létezik. Erre a megállapításra ékes bizonyítékul szolgál egy svájci 2CV tulajdonos története, aki aprócska lakóautóvá alakította a francia gyártó legendás modelljét.
A 3,86 méteres Citroënben éppen annyi hely van, amennyi egy kétszemélyes ágynak elég, ezzel együtt a kocsi hátulját egy kicsivel meghosszabbítva növelték a terét. Az autóban beépített konyha is található, melyben az alapvető eszközökkel még főzőcskézni lehet.
A privát szférát tépőzárral működő függönyök biztosítják. Hatalmas tároló kapacitást egy egy ilyen autóban ne keressünk, leginkább azoknak ajánlott, akik egy pólóval és egy pár zoknival elindulnak kempingezni.
A Citroën kacsa a kezdeti időszakban 375, 425, majd 435 köbcentis motorokkal közlekedett, ezek teljesítménye sorrendben 9, 12, illetve 18 lóerő volt. A csúcsot a 602 köbcentis, 29 lóerős Boxer-motor jelentette, melyhez négysebességes, manuális váltó társult. A 2CV komoly száguldásra tehát teljességgel alkalmatlan, a fenti módon átalakítva viszont remek társ lehet egy kis kiruccanáshoz.