2023. május 19. | 16:37

Sokan vennének vadiúj verdát maguknak, de a pénztárcájuk ezt nem engedi.

2010 és 2019 között 28 százalékkal emelkedett a forgalomba helyezett személygépkocsik száma Magyarországon, miközben az autók átlagos életkora három évvel kitolódott, közölte az MTI-vel a GKI Gazdaságkutató Zrt.

Két évvel ezelőtt száz (15. életévét betöltött) állampolgárra 44 személygépkocsi jutott, 11-gyel több, mint az elmúlt évtized elején. A GKI megemlíti, hogy 2010 és 2019 között 85 százalékkal emelkedtek a reálkeresetek, ebből pedig azt a következtetést vonta le, hogy az életminőség szoros kapcsolatban áll azzal, hogy valaki képes-e fenntartani egy vagy akár több autót is.

A Mercedes sosem megy ki a divatból 

A 2008-as gazdasági válságot követő időszakban a személygépkocsik életkora átlagosan 3 évvel eltolódott. Ez az az új és a használt autók ára közti jelentős különbséggel, valamint az állami beavatkozás hiányával magyarázható, olvasható társaság által kiadott közleményben.

A KSH adatai alapján 2019-ben 3,8 millió személygépkocsi üzemelt Magyarországon: 19 százalékuk a fővárosban, 21 százalékuk a megyei jogú városokban, 33 százalékuk a városokban, míg 27 százalékuk a községekben. A személygépkocsik számának növekedése nem oszlott el egyenletesen a megyék között: 2010 és 2019 között a regisztrált gépkocsik száma Győr-Moson-Sopron megyében 37 százalékkal, Pest megyében 36, Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 34 százalékkal nőtt, míg Tolna, Békés és Baranya megyében mindössze 22, 21, illetve 20 százalékkal.

Ne hagyd, hogy használtautó-vásárláskor átverjenek, használd az ECDH járműelemző szolgáltatását. A cég teljesen díjmentesen deríti ki, hogy a szóban forgó gépjárműhöz tartozik-e kártörténet. Amennyiben nincs, a lekérdezés ingyen volt, de ha vannak rögzített káresemények az autó múltjában, akkor a további részletes információk felderítése térítés ellenében történik. További információkért kattints erre a linkre.

 
depositphotos.com