2020. február 24. | 09:17

Videó is készült az első generációs Autopilot rendszer átveréséről.

Sikerült gyorshajtásra kényszeríteniük egy Teslát a McAffe nevű kiberbiztonsági cégnél dolgozó szakembereknek. Fontos hangsúlyozni, hogy a kísérlet során egy első generációs Tesla Model S-t vicceltek meg a kutatók, amely a MobilEye EyeQ3 nevű kamerarendszer korai verziójával lett felszerelve.

A Steve Povolny, Shivangee Trivedi páros egy faék egyszerűségű trükkel verte át a Tesla robotpilótáját: a kutatók egy darabka szigetelőszalagot ragasztottak a 35 mérföld/órás (kb. 56 kilométer/órás) maximális sebességet engedélyező táblára, konkrétan meghosszabbították a hármas szám középső vonalát, amit aztán a MobilEye EyeQ3 nyolcasnak látott. Vagyis a robotpilóta azt hitte, hogy az adott szakaszon nem 35, hanem 85 mérföld/óra (136 kilométer/óra) a sebességhatár.

A kutatók a tábla leragasztása után beszálltak a villanyautóba, majd videóra is vették, ahogy a Model S gyorshajtásba kezd. A McAffe a Tesla és a MobileEye szakembereivel is megosztotta a kísérlet eredményét. A McAffe egyébként elismerte, hogy a Tesla új modelljeit nem lehetett ilyen egyszerűen átverni, vagyis a második generációs Autopilot rendszer kifejlesztése során kiküszöbölték ezt a problémát.

Ettől függetlenül tény, hogy sok olyan Tesla futkározik az utakon, amelyekben a robotpilóta a MobilEye EyeQ3 rendszer korai verziójára támaszkodik, amely sebezhetőnek bizonyult.