2021. március 16. | 16:19

Egy BMW, ami vesék nélkül is meseszerű.

A BMW az évtizedek során olyan autókkal ajándékozott meg minket, mint az E30 M3, a középmotoros M1, vagy a maiak közül elég csak BMW M5 CS-t említeni. Akadtak azonban olyan modellek, amik mára teljesen feledésbe merültek, ilyen ez az 1968-as BMW-Glas 3000 V8, a BMW 6-os és 8-as szériájának ősatyja, ami idén februárban került aukcióra.

Ez tényleg egy BMW? Kérdezhetnénk teljes joggal. Igen, bár 1967 és 1968 között mindössze 389 darab készült belőle, és sosem viselt klasszikus veséket. Ez a kétajtós kupé úgy jöhetett létre, hogy a BMW a ’60-as évek közepén megvásárolta a Hans Glas GmbH-t, akik mezőgazdasági gépeket és robogókat gyártottak eleinte. A BMW-Glas V8 az 1965-ös Frankfurti Autószalonon debütált, a formaterv pedig egy olasz úriember, Pietro Frua keze munkáját dicséri.

A cikkben szereplő példány vörös fényezést és kéttónusú, kordbársony üléseket, fekete vinil műszerfalat, Becker Grand Prix rádiót és fakormányt viselt a beltérben. Sárvédőkre szerelt tükrök, a hátsó ködlámpák, a dupla kipufogóvég és a 14 colos kerekek figyelhetők meg rajta króm dísztácsákkal, 185 széles, Michelin XVS gumiabroncsokkal. Minden kerék tárcsafékeket kapott, a motorháztető alatt pedig egy 2982 köbcentis, 160 lóerős, V8-as motor található háromtorkú karburátorral, Glas feliratú szelepfedéllel, négyfokozatú manuális váltóval.

A kilométeróra 230 km/óráig van skálázva, papíron a 200-at is képes volt megfutni, természetesen mutatja az olaj- és vízhőfokot, olajnyomást és üzemanyagszintet egyaránt. Az órájában mindössze 83 000 kilométer volt, új tulajdonosa lehet, hogy azóta belepörgetett még néhány kilométert, ugyanis 2021 elején került kalapács alá, 39 000 dolláros becsértéken.

Ha érdekelnek a régi BMW modellek, nézd meg ezt a bemutatót!