A holland Volkswagen forgalmazó tarkabarkára festett egy aktuális generációból származó VW Polót, a „tulipánosok” ezzel a kocsival tisztelegnek a 25 évvel ezelőtt piacra dobott Polo Harlequin modellek előtt.

Tarkabarka VW Polo

A Volkswagen Polo Harlequin 1995-ben debütált, érdekessége, hogy esetében a tömeggyártás gondolata kezdetben fel sem merült a német autógyártó igazgatósági tanácsában. A modell története 1994-ben kezdődött, amikor a Volkswagen bemutatta a harmadik generációs Polót. Újdonság volt a korábbiakhoz képest, hogy a vásárlók egyedileg állíthatták össze, milyen autót szeretnének vásárolni (hajtáslánc, színek, felszereltség stb.).

A VW az egyszerűség kedvéért színekkel jelölte az egyes csoportokat, a leosztás a következőképpen nézett ki:

  • Meghajtás és karosszéria=kék,
  • Felszereltség=sárga,
  • Extrák=piros,
  • Fényezés=zöld.

A VW összesen 20 darab színes Polót készített, de a derék németek csavartak egyet a dolgon, a reklámcélokra készített példányoknál összecserélték az elemeket. Az így kapott tarka kocsikra aztán gyorsan felfigyeltek az emberek a kereskedők és az újságírók hathatós közreműködésének köszönhetően is.

VW Polo Harlequin
Forrás: VW

A cég ennek ellenére sem számított arra, hogy nagy lesz a kereslet a meglehetősen furcsa külcsínnel bíró verdák iránt, de a fogyasztók eléggé ráharaptak a témára, ezért beindult a modell sorozatgyártása. Első körben 1000 tarka Polo gördült le a gyártósorokról, a Volkswagen végül 3806 darabot készített az olasz bohócokról elnevezett Harlequin (magyarul Harlekin)-autókból. Az észak-amerikai piacon elmaradt a siker, abban a régióban mindössze 246 példány kelt el belőlük.

Tarkabarka Polók egymás mellett

Hollandiában egyébként hivatalosan nem értékesítettek egyetlen Harlequin-kocsit sem, de hát könnyű volt párat áthozni Németországból. Egy ízben a rendőrök megállítottak egy sofőrt, de nem azért, mert az hibázott, egyszerűen kíváncsiak voltak arra, hogy a négy szín közül melyik szerepel a forgalmiban.