kedd - 2024. április 30.
21 °C
időjárástiszta égbolt
95 647 Ft
100 697 Ft
D 633 Ft

Hogyan festenének a modern autók a '80-as évekbeli elődeik orrával?

Következzen néhány mai autó, amely megkapta a '80-as évekbeli legendás elődjének az orr-részét. Zseniális!

1. Volkswagen Golf

Az első generációs Volkswagen Golfot 1974 és 1983 között gyártották. Akkoriban egy modern, kategóriateremtő autó volt, nem szabad elfelejteni, hogy gyakorlatilag a Volkswagen Bogár utódjának számít. A Golfokból debütált a nyolcadik generáció, a típus méltó az előd hírnevéhez, azóta is a kompakt kategória etalonjának számít. A gyalogosvédelmi szabályok értelmében ma már elképzelhetetlen lenne szögletes orrot szabni az autónak, pedig kétségtelen, hogy nem áll neki rosszul az egyes hűtőrácsa és kerek lámpái.

2. Toyota Supra

Amikor először ránéztem a számítógéppel átrajzolt Toyota Suprára, hirtelen nem is láttam rajta semmi furcsát. Az új sportkocsi harmonikus a régi orr-részével is, sőt, a bukólámpák még jobban is állnak neki, mint a mostaniak. Természetesen szintén a gyalogosok védelmében ma már nem lehet bukólámpát tervezni az autókra, amelyek egyébként a légellenállásnak se tesznek jót. De hol voltak ezek a modern (érthető és szükséges) irányelvek a '80-as években?

3. Honda Civic

Szegény Honda Civicnek elég bénán áll az 1979 és 1983 között készült elődjének az orra. Az egyébként vagány autó hirtelen nagyon esetlennek tűnik a második generáció frontrészének vonalaitól. Hihetetlen, mennyit számít ennyi részlet, a szögletes lámpák, a vízszintes és függőleges hűtőrács, valamint a kukaszínű lökhárító sem illik hozzá.

4. BMW 3

Bezzeg a 3-as BMW (G20) nagyon adja az előd E30 első traktusával. Tudom, a szépség szubjektív, de nekem ez így ahogy van, nagyon tetszik. A négy kerek fényszóró sportosságot kölcsönöz az autónak, a kifelé dőlő hűtőrácsnak köszönhetően pedig ismét belelátni a cápa vonalait a BMW-be. Mennyire hiányzik ez a dizájn a maiakból!

5. Ford Mustang

A Ford Mustang Amerika és talán a világ egyik legemblematikusabb, legismertebb neve és sportautója. Nem azért, mert akármikor is a legjobb volt a kategóriájában, vagy mert a leggyorsabb volt, hanem a megjelenése, a viszonylagos egyszerűsége és nyers ereje mindig lenyűgözte az embereket. Vagy mégsem? A harmadik generáció idején (1979 -1993) történt valami az amerikai márkánál, mert minden szempontból siralmas Mustangot készítettek. Nem is csoda, hogy Ford Sierrának tűnik az új hatodik generáció a régi orrával.

Forrás: