2019. november 19. | 09:28

A Mustang 55 éves története során először bővül palettája egy elektromos változattal.

„A legelső Detroiti Autószalon Henry Ford elmondta, hogy olyasmin dolgozik, ami villámcsapásként hat majd a piacra” – mesélte Bill Ford, a Ford Motor Company ügyvezető elnöke. „Ez volt a T-Modell. Ma pedig a Ford Motor Company büszkén mutatja be az autót, ami újra felvillanyozza a vásárlókat.”

Az átlag Mustang vásárló most valójában forrong, az előrelátó pedig helyesel. A Mustang Mach-e, állandó mágneses elektromotorokkal és kibővített akkumulátor-kapacitással, első- illetve összkerékhajtású kivitelben érkezik, utóbbi 337 lóerőt és 565 Nm-es nyomatékot képes leadni. A nagyobb kapacitású és hátsókerékhajtású változat akár 600 kilométert is képes lesz megtenni egyetlen feltöltéssel a WLTP szerint. A legerősebb Mustang Mach-E GT 465 lóerőt és 830 Nm-t teljesít és a tervek szerint, kevesebb, mint 5 másodperc alatt futja a 0-100-at. A végsebesség minden változatnál 180 km/h-ban van maximalizálva, súlyuk 1993 és 2218 kg között mozog.

A Mustang Mach-E Standard Range (normál, 75,7 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátoros) és Extended Range (kibővített, 98,9 kWh kapacitású akkumulátoros) változatban is kérhető, a Standard Range specifikációban az akkumulátor 288, az Extended Range kivitelben pedig 376 lítium-ion cellából áll. 150 kWh töltési csúcskapacitás mellett a nagyobb akkumulátorral és hátsókerék-hajtással szerelt Mustang Mach-E akkumulátorába akár 93 km-re elegendő energia is betölthető 10 perc alatt egy egyenáramú gyorstöltő segítségével. A normál akkumulátoros Mustang Mach-E 80 százalékra 38 perc alatt tölthető fel szintén gyorstöltővel.

Az új elektromos hajtású autókhoz tervezett platform által a „motorháztető” alatt egy 100 literes csomagteret találhatsz, hátul egy 402 literes tér tátong, ami az ülések ledöntésével 1420 literre bővíthető. A Mach-E-ben debütál az új generációs SYNC 4 központi rendszer, mely a 15,5 colos kijelzőn kezelhető. A beszállást és az indítást megkönnyítő telefon-kulcs technológia szintén a Mustang Mach-E modellben mutatkozik be. A Bluetooth használatával a jármű azonosítja a közeledő tulajdonos okostelefonját, kinyitja az ajtózárakat, és lehetővé teszi, hogy az autós elinduljon a járművel, miközben egy pillanatra sem kell elővennie a telefonját.

A Mexikóban készülő elektromos autó már online is rendelhető, várhatóan 2020 őszén jutnak el az első példányok tulajdonosaikhoz, a szerényebb teljesítményű, hátsókerekes változat 16-17 millió forinttól lesz megvásárolható.

"Ha elektromos autó vásárlásán gondolkozol, keresd fel a Magyar Autókereskedőház Zrt. weboldalát, vagy kérj konkrét ajánlatot egy általad kiválasztott autóról."