Nitro, 2JZ, 1100 ló, Supra MkIV – Éljen soká a király!

Közzétéve:
2019-09-14, 12:44

Andrew Hannason nem hagyta füstbe menni gyermekkori terveit, pokolian erős Toyota Suprát épített

Mondhatni minden embernek van bakancslistája, és álmai még gyermekkorából. A lényeges különbség, hogy sokan semmit sem valósítanak meg ezekből az álmokból és célkitűzésekből. Az olyan emberek esetében, mint Te vagy Én, teljes biztossággal szerepel a felsorolásban néhány teljesen indokolatlan és egyáltalán nem hasznos autó. Olyan járgány, ami nagyon sokba fog kerülni, nagyon tud majd valamit és teljes mértékben mellőzi a hétköznapok realitását.

1100 lóerős Toyota Supra MkIV szemből

Nos Hannason Suprája bizony egy hasonló eset, de ettől még kegyetlenül komoly és amit kihúztak a 2JZ-ből az világbajnok! Andrewnak ez már a 3. Suprája, megvolt a kellő tapasztalat mielőtt belevágott a videójátékok ihlette szuperautó projectbe. Végignézve a képeket és a teljesítményt azt kell mondjam, totálisan megérte. A kocsi rendszáma KNG2JZ ami nyilvánvalóan a KING azaz király szóra utal, ami egy 1100 lóerős Supra esetében ül is.

1100 lóerős Toyota Supra MkIV és egy Nissan R32 Skyline

A szóban forgó darab egy 1999-es 4. generációs Toyota Supra, amit gondolom nem igazán kell bemutassak miért olyan jó amilyen. Természetesen a barátok által generált nyomás igencsak nagy mértékű lehet egy ilyen project autó elkezdésében, azonban, ha a haverok történetesen a világ leggyorsabb GT-R-jeit és Skylinejait hozzák össze ez a nyomás átalakul egy bizonyos fajta inspirációvá. Andrew és barátai elsődleges célja az volt, hogy a lehető legtöbb lóerőt csikarják ki a 6 hengeres 3,0 literes Toyota 2JZ-GTE motorból.

1100 lóerős Toyota Supra MkIV 45 fokból

A végső cél a kocsival az volt, hogy bekerüljön a leggyorsabb 7 közé, de amellett egy tengerparti kirándulás, hosszabb út is beleférjen anélkül, hogy elhasalna a technika. Egy ilyen mértékű teljesítmény kialakítása kisebb JDM motorok esetében, mint például egy SR20DET, vagy egy CA18DET mondhatni lehetetlen, anélkül, hogy szét ne hullana az első 3 méteren az egész blokk ahogy van. Ennek a 3,0 literes JZ-nek azonban meg sem kottyan a művelet, stabilan tudták kipréselni belőle ezt az ordenáré nagy teljesítményt.

1100 lóerős Toyota Supra MkIV gyorsulás közben

1100 lóerős Toyota Supra MkIV gyorsulás közben

A műveletben Mick Mansour volt a főkolompos Andrew mellett, aki mellesleg a Motor Sports Mechanical csapatát erősíti, és még relatíve új játékosnak számít az Ausztrál „végtelen-lovas” autók játszóterén. És ha már egy új gyerek képes elkészíteni a KNG2JZ-t valamint Skyline-okat bütyköl amelyek jó eredményekkel zárnak olyan versenyeken mint a Tuners Edge Drag Battle vagy a GT-R Challenge, akkor bizony megvan az útlevél az igazán nagyok közé.

1100 lóerős Toyota Supra MkIV motortér

Kezdésképpen a 20 éves blokkról egy az egyben leemelték a hengerfejet, teljes síkolás és felújítás történt, az extra levegő végett felfúrták a kipufogó és szívó csatornákat a hengerfejben,  bekerült egy pár Camthech 272 fokos vezérműtengely és 1 mm-el növelt szelepek kaptak helyet a kocsiban. A Nitto csapszegek egy szett JE kovácsolt dugattyút csatlakoztatnak a szinte golyóálló OEM hajtókarhoz, amelyet mostanra már ACL Race csapágyak támogatnak. A Bosch drive-by-wire készlethez egy Haltech Elite 2500-as ECU csatlakozik, amivel megfelelő lesz a kocsi „gondolkodása” emellett az 1100 lóerő mellett.

1100 lóerős Toyota Supra MkIV  turbó

Na persze nem minden power így érkezik, naná, hogy ott figyel a Precision Turbo 7685 ami egy Hypertune szívócsonkkal kézenfogva fújja fel a bulit. Egy tucat 2,000 köbcentis injektor juttatja el az E85-ös üzemanyagot az égéstérbe. Még jó, hogy náluk lehet még tankolni etanolt. Itt lehet jegyzetelni kedves 2JZ tulajok, így kell stabil 1100 lovat kihúzni a mocitokból. Olcsó, az nem lesz előre szólok!

Bár túl izgatott ne legyél még, mert a leírtakkal nincs vége a folyamatnak, a megnövekedett erő mellé szükség lesz másik váltóra is, Andrew egy TH400-ast választott, ami egy a Strange által gyartott 9 colos kardántengellyel a hozzá illő erősített differenciálművel és féltengelyekkel egészül ki annak érdekében, hogy a leghatékonyabban jusson el az erő az aszfaltig. Oh és persze ne feledkezzünk meg a Nitróról sem, mert ugyebár abból is kapott egy palackkal a Supra. Persze visszatölteni nem fog, ha elég gyorsan mész el valaki mellett, de itt érhető tetten a videójáték ihlette döntés.

1100 lóerős Toyota Supra MkIV nitro palack

Természetesen ha már a motor és minden más az autó lemezei alatt meg lett csinálva, akkor meg lett a külseje is. De ne gondolj semmi túltolt Hot Wheels feelingre, nagyon visszafogott maradt a bódé. Semmi túlzott szélesítés, vagy eszetlenül hozzáadott plusz elem, helyette a finom, apró részletekben keresendő a csízió. Egészen pontosan az autóra felkerült egy egyszerű első toldat, és egy kis karbonszál a szárnyra. Felfrissült a fényezés is, mely ezzel a pompás piros színnel nagyszerűen emeli ki a JZA80 kasztni vonalait.

1100 lóerős Toyota Supra MkIV hátulról

A külsőről egyébként üvölt, hogy gyorsulási versenyekre szánják a gépet. Mármint annak, akinek a szeme hozzá van szokva az apró jelekhez. Például, hogy elől 17x4 colos, hátul pedig 15x10 colos Weld Wheels versenyfelnik díszelegnek jóféle Mickey Thompson gumikba csomagolva. A klasszikus 5 küllős kivitel nagyon is passzol a 90-es évek csúcsgépéhez és hangulatához. A hátsó 275/60-as gumik azért jelezgetik, hogy milyen teljesítmény lapul a sleeper Supra ruhája alatt.

1100 lóerős Toyota Supra MkIV Weld Wheels felnikkel

1100 lóerős Toyota Supra MkIV Weld Wheels felni

A küllem után a beltér sem maradt le a listáról, padlótól plafonig alcanatara bőrbe van csomagolva az enteriőr, amitől nekem a szemem kifolyik, de valahol megértem miért esett rá a választás. A bőrhuzat kiterjed a Recaro Pole Position ülésekre is, és van mindenféle jóság kényelem és a szórakoztatás céljából is. A hátsó üléssort azonban egy az egyben kivették, hiszen szükség volt a helyre a bukókeretnek.

1100 lóerős Toyota Supra MkIV beltér

1100 lóerős Toyota Supra MkIV beltér

Röviden annyit kérdeznék: KÉNE MI?! Hát nekem is öcsém, bár nem tudom, hogy mihez kezdenék az 1100 lóerővel ebben az országban.

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

VW bogár tuning egy parkolóban féloldalról
2020. szeptember 07.
Egy driftcsapat változtatott egy Bogarat elképesztő szörnyeteggé. A kérdés már csak az, hogy bele szabad-e tenni egy ilyen autóba egy ilyen motort?
2019-es Toyota Supra tuning elülről
2019. október 18.
A Toyota sportautója máris kedvelt tuningalapnak számít.

További hírek