2019. július 15. | 15:22

A Nissan ikonikus szuperautója már 12 éve a piacon van. Az autó jövőjével kapcsolatos kérdésekre Hiroshi Tamura-san válaszol.

A japánok nagyteljesítményű sportautóját még 2007-ben mutatták be. Akárhogy számolok, a típus már 12 éves idén. Az nem kis idő egy modell esetében, vajon lassan elérkezik az idő, amikor nem gyártják a legendás sportautót? Az ilyen és ehhez hasonló kérdések megválaszolására a brit Top Gear magazinnak sikerült meginterjúvolnia Hiroshi Tamura-san-t, a Nissan GT-R főkonstruktőrét. Ha valaki, akkor ő töviről-hegyire ismeri a típust és tisztában van azzal, hogy mi a gyártó terve az autóval.

TG (Top Gear): A 2018-as Nissan GT-R Nismo a leggyorsabb verziója az öregecske GT-R modellcsaládnak. Nehezen tudjuk elképzelni, hogy még ennél is jöhet gyorsabb kivitel. Itt ér véget az aktuális GT-R sztorija?

HT (Hiroshi Tamura-san): A szokásos válaszom erre az, hogy nem tudom. Hiszen tényleg nem tudhatom, mi lesz a következő misszióm a vállalatnál. Én már elég öreg vagyok, bármikor odajöhetnek hozzám és mondhatják, hogy ennyi volt, nyugdíjazunk. De ha továbbra is folytathatom a munkám, akkor miért ne fejlődnénk tovább? Miért ne fejlesztenénk tovább a típust? Az autó megfelel a közeljövő károsanyag-kibocsátási normáinak és a várakozási lista is 18 hónapos, tehát nagy a kereslet. Úgy gondolom, van még spiritusz a mostani generációban.

TG: Dolgoznak már a GT-R utódján? Ha igen, mit várnak a vásárlók a következő generációs Nissan GT-R-től?

HT: Vannak már elképzeléseink a következő generációról, de ennél többet sajnos még nem mondhatok. Természetesen továbbra is a legfontosabb prioritásunk megfelelni ügyfeleink elvárásainak. A Nissan GT-R-nek három féle vásárlója van. Vannak azok, akik ha megjelenik egy újabb modell, rögtön meg is vásárolják azt. Aztán vannak azok, akik szeretnének egy gyors sportautót, de még nem tudják, hogy melyik márka modellje mellett tegyék le a voksukat, de számukra a GT-R is egy opció. És vannak a márkafanatikusok, akik egy szép napon másik Nissan autó vásárlására szánhatják el magukat pusztán azért, mert a GT-R-t jónak gondolják. Számomra ők kiemelkedően fontosak. Egy autó nem csak az eladási statisztikákról szól, hanem arról, hogy kialakítson egy életre szóló kapcsot a tulajdonos és a márka között.

TG: A Nissan GT-R Nismo egy versenypályára optimalizált változat, de olyan extrák, mint hi-fi, elektromos ülésállítás, légkondicionáló, stb. még benne vannak. Van rá esély, hogy készítenek egy teljesen lecsupaszított ultra-extrém, brutálisan erős modellt?

HT: Ez egy érdekes kérdés. Természetesen képesek lennénk erősebb és gyorsabb autókat építeni, de vajon a piacnak erre van szüksége? Nem jobb hagyni a különböző tuningcégeknek, hogy ők alakítsák át az autóinkat 100%-ban megfelelve a tulajdonosok egyéni elképzeléseinek? A Nissan egy nagy autógyártó, feladata, hogy megbízható és nagyszerű alapot készítsen, amely akár további tuningot is elbír. Vannak cégek, akik 1000 lóerőre vagy még erősebbre húzzák a GT-R-eket. Ezt minden további nélkül megtehetik, az autó bírni fogja, hiszen az alap, amit építettünk kiváló.

A főkonstruktőr válaszaiból világos, hogy van még keresnivalója a GT-R-nek a piacon annak ellenére, hogy már 12 éve a kínálatban van. A  GT-R50 egy limitált kiadás és nem egy új GT-R. Az utód érkezése egyelőre még várat magára, de a hatalmas kereslet a jelenlegi modell iránt és az autó kiválósága miatt a Nissannak nem is kell sietnie az utódlással. Mindenestre nem lesznek egyszerű helyzetben, amikor elő kell rukkolniuk egy újabb generációval, ami méltó a jelenlegi modell hírnevéhez és képességeihez.

Érdekelnek az autóipar fejleményei? Tekintsd meg hírműsorunkat!