Mi lesz veled korosodó Nissan GT-R?

Ujj Péter újságíró
Közzétéve:
2019-07-15, 13:22

A Nissan ikonikus szuperautója már 12 éve a piacon van. Az autó jövőjével kapcsolatos kérdésekre Hiroshi Tamura-san válaszol.

A japánok nagyteljesítményű sportautóját még 2007-ben mutatták be. Akárhogy számolok, a típus már 12 éves idén. Az nem kis idő egy modell esetében, vajon lassan elérkezik az idő, amikor nem gyártják a legendás sportautót? Az ilyen és ehhez hasonló kérdések megválaszolására a brit Top Gear magazinnak sikerült meginterjúvolnia Hiroshi Tamura-san-t, a Nissan GT-R főkonstruktőrét. Ha valaki, akkor ő töviről-hegyire ismeri a típust és tisztában van azzal, hogy mi a gyártó terve az autóval.

Hiroshi Tamura-san
Hiroshi Tamura-san a GT-R atyja, az utolsó csavarig ismeri az általa megalkotott autót

TG (Top Gear): A 2018-as Nissan GT-R Nismo a leggyorsabb verziója az öregecske GT-R modellcsaládnak. Nehezen tudjuk elképzelni, hogy még ennél is jöhet gyorsabb kivitel. Itt ér véget az aktuális GT-R sztorija?

HT (Hiroshi Tamura-san): A szokásos válaszom erre az, hogy nem tudom. Hiszen tényleg nem tudhatom, mi lesz a következő misszióm a vállalatnál. Én már elég öreg vagyok, bármikor odajöhetnek hozzám és mondhatják, hogy ennyi volt, nyugdíjazunk. De ha továbbra is folytathatom a munkám, akkor miért ne fejlődnénk tovább? Miért ne fejlesztenénk tovább a típust? Az autó megfelel a közeljövő károsanyag-kibocsátási normáinak és a várakozási lista is 18 hónapos, tehát nagy a kereslet. Úgy gondolom, van még spiritusz a mostani generációban.

Nissan GT-R Nismo
A Nissan GT-R Nismo a gyárilag kapható legerősebb verzió. 600 lóerő, 2,5 másodperces gyorsulás és 325km/h-ás végsebesség a legfontosabb adatai

TG: Dolgoznak már a GT-R utódján? Ha igen, mit várnak a vásárlók a következő generációs Nissan GT-R-től?

HT: Vannak már elképzeléseink a következő generációról, de ennél többet sajnos még nem mondhatok. Természetesen továbbra is a legfontosabb prioritásunk megfelelni ügyfeleink elvárásainak. A Nissan GT-R-nek három féle vásárlója van. Vannak azok, akik ha megjelenik egy újabb modell, rögtön meg is vásárolják azt. Aztán vannak azok, akik szeretnének egy gyors sportautót, de még nem tudják, hogy melyik márka modellje mellett tegyék le a voksukat, de számukra a GT-R is egy opció. És vannak a márkafanatikusok, akik egy szép napon másik Nissan autó vásárlására szánhatják el magukat pusztán azért, mert a GT-R-t jónak gondolják. Számomra ők kiemelkedően fontosak. Egy autó nem csak az eladási statisztikákról szól, hanem arról, hogy kialakítson egy életre szóló kapcsot a tulajdonos és a márka között.

Nissan GT-R50
Mindössze 50 db fog készülni a 700 lóerős Nissan GT-R50-ből, mely a GT-R (régi nevén Skyline) létezésének 50. évfordulójára készül

TG: A Nissan GT-R Nismo egy versenypályára optimalizált változat, de olyan extrák, mint hi-fi, elektromos ülésállítás, légkondicionáló, stb. még benne vannak. Van rá esély, hogy készítenek egy teljesen lecsupaszított ultra-extrém, brutálisan erős modellt?

HT: Ez egy érdekes kérdés. Természetesen képesek lennénk erősebb és gyorsabb autókat építeni, de vajon a piacnak erre van szüksége? Nem jobb hagyni a különböző tuningcégeknek, hogy ők alakítsák át az autóinkat 100%-ban megfelelve a tulajdonosok egyéni elképzeléseinek? A Nissan egy nagy autógyártó, feladata, hogy megbízható és nagyszerű alapot készítsen, amely akár további tuningot is elbír. Vannak cégek, akik 1000 lóerőre vagy még erősebbre húzzák a GT-R-eket. Ezt minden további nélkül megtehetik, az autó bírni fogja, hiszen az alap, amit építettünk kiváló.

Nissan GT-R  by BenSopra
Az egyéni átalakítások sora végtelen, a képen a japán BenSopra által kezelésbe vett 1 000 lóerős GT-R látható

A főkonstruktőr válaszaiból világos, hogy van még keresnivalója a GT-R-nek a piacon annak ellenére, hogy már 12 éve a kínálatban van. A  GT-R50 egy limitált kiadás és nem egy új GT-R. Az utód érkezése egyelőre még várat magára, de a hatalmas kereslet a jelenlegi modell iránt és az autó kiválósága miatt a Nissannak nem is kell sietnie az utódlással. Mindenestre nem lesznek egyszerű helyzetben, amikor elő kell rukkolniuk egy újabb generációval, ami méltó a jelenlegi modell hírnevéhez és képességeihez.

Érdekelnek az autóipar fejleményei? Tekintsd meg hírműsorunkat!

Forrás:

További autós hírek

A telegraph írt róla, hogy angliai farmerek vetették fel az ötletet, mivel a földjeik közelében lévő gyorséttermek szemete valósággal elárasztja…

Napjainkban a leggyakrabban felmerülő téma az autózásban az elektromos autózás. Előnyei és hátrányai egyarán vannak, mert tény, hogy egyelőre még…

Gyalogátkelőhelyen gázolt el egy idős asszonyt egy negyvenöt éves Nógrád megyei nő. Mivel a baleset körülményei miatt elrendelt pályaalkalmassági vizsgán…

A HVG egyik olvasóját nem kicsi meglepetés érte ma. Egy kapuvári parkolóban, fizető övezetben hagyta autóját, miután parkolójegyet vett és…

Már a rendszámnál akadtak gondok a fejben: Alfagirl!??? Nyilván akár lehetett valami “izomagy reklám” megrendezett videó, amit sejtet a rendszám,…

Kapcsolódó írások

Limitált példányszámú Nissan GT-R
2019. január 04.
Egy hójáró Juke, egy limitált GT-R, színes X-Trail és egy furgon: elég vajon lenyűgözni az embereket?
Toyota Supra mögötte a Nissan GT-R és a Yamaha
2019. augusztus 07.
Ez az átalakított Supra lazán legyorsul mindenkit.
Nissan Leaf Nismo RC a pályán, szemből fotózva
2018. december 04.
November utolsó napján Tokióban mutatta be a Nissan a Leaf Nismo RC második szériáját.
Nissan Silvia CSP311
2019. szeptember 01.
A Silvia vérvonala egészen 1964-ig nyúlik vissza, a korai generációkról azonban a legtöbben megfeledkeznek. A driftkirály egykoron még a raliban brillírozott!