2019. június 10. | 09:50

A Nissan sem akar lemaradni a villanyautó vonatról, a cég a “M.O.V.E. to 2022” stratégiája részeként összesen 12 új elektromos vagy hibrid modell bevezetését tervezi

Annak ellenére, hogy a soron következő, most megjelenő új modellek mindegyike tisztán elektromos üzemű lesz a Nissan kínálatában, a hosszútávú terveik szerint a márka “e-Power” elnevezésű hibrid technológiája kerülne inkább előtérbe, mely a villanyautók rugalmasságát adja anélkül, hogy a hatótávolság miatt aggódni kellene. Ezt úgy éri el a rendszer, hogy az autóban van egy belső égésű motor, ami kizárólag az akkumulátorokat tölti, de az autó mozgatásában effektíve nem vesz részt, mivel nem kapcsolódik semmilyen módon a kerekekhez. A haladásról pedig kizárólag az elektromotor gondoskodik. Az akkumulátorok töltése hálózatról nem lehetséges, az autón nincsen csatlakozó, az elhasznált energiát a benzinmotor termeli vissza.

Az ilyen rendszerrel szerelt autók vezetése a plug-in hibridekéhez hasonló, létezik teljesen elektromos üzemmód, ahol a belsőégésű motor egyáltalán nem dolgozik, hibrid módban az akkumulátorok töltésére igény szerint be-bekapcsol a benzinmotor és van az ún. e-power mód, amikor a benzinmotor folyamatosan üzemel és tölti az akkukat. Az e-Power rendszerű autók fogyasztása jelentősen alacsonyabb egy hagyományos hibrid autónál miután a belső égésű erőforrás állandóan az optimális tartományban tud működni. Így elegendő egy kis lökettérfogatú 2-3 hengeres erőforrás is, mert nem kell széles fordulatszám tartományra optimalizált, alul nyomatékos, felül erős motort az autóba telepíteni.

Japánban a Nissan Note e-Power hatalmas sláger, jobban fogy mint a Toyota Prius. Tavaly több, mint 136 ezer darabot adtak el belőle a hazai piacon, összehasonlításképpen a Nissan LEAF-ből kevesebb, mint 26 ezret. A Note e-Power elektromos hajtáslánca (elektromotor, vezérlő elektronika) teljesen megegyezik a LEAF rendszerével azzal a már említett különbséggel, hogy az autóban van egy belső égésű, 1,2 literes háromhengeres benzinmotor és természetesen az akkumulátorok kapacitása is mindössze 1,5 kWh szemben a LEAF 40 kWh-ás energiatárolási képességével.

Az elektromobilitás elterjedését a Nissan egy különleges akció keretein belül is támogatja, ugyanis sokan vannak, akik szeretnének villanyautóval járni, de nem engedhetik meg maguknak az újat, használtat pedig nem mernek venni a bizonytalan akkumulátor élettartam miatt. A márka hivatalos hálózatán keresztül, bevizsgált, dokumentált előéletű és jó minőségű használt Nissan LEAF-eket értékesít kedvező finanszírozási konstrukciókkal téve vonzóbbá azokat. A kampány egyelőre csak az Egyesült Királyságban működik, de várhatóan szélesebb körben elterjed Európában más országokban is.

A legfontosabb piac a márka számára Kína, ahol ez előrejelzések és a jelenlegi fogyasztási adatok alapján is hatalmas növekedés várható az elektromos autók piacán. A gyorsan gazdagodó kínai polgárok tömegeinek lesz szüksége valamilyen eszközre a közlekedéshez. Az új modellek érkezésével a cél az évi 1 000 000 elektromos vagy e-Power technológiával szerelt hibrid autó eladása világszinten, mely még a jelenlegi trendeket figyelembe véve is ambiciózus célkitűzés egy olyan gyártótól, amely évente alig több, mint 5 millió gépkocsit ad el. A Nissan 2022-es stratégiájának részeként az Infiniti modellpalettáján is várható hibrid és teljesen elektromos autók megjelenése, az évtized közepére szeretnék, ha a luxusmárka eladásainak felét azok tennék ki.