Gyártósorra kerül a GT-R50 by Italdesign és már az árát is tudni lehet

Közzétéve:
2018-12-07, 17:22

Megkapta a végső zöld lámpát a GT-R50, csupán 50 példányban készül, de nem japánban

Rendelj az Alapjárat boltjából karácsonyi ajándékot! Alapjáratos pólók, bögrék és további izgalmas termékek 10%-os kedvezménnyel 2018. december 10-e és december 23-a között leadott rendelésekre. Rendeld meg még ma a neked tetsző Alapjáratos cuccot! 

2019 Nissan GT-R50 by Italdesign fentről

Korábban már bemutatásra került a Nissan és az Italdesign közös gyermeke a GT-R50 koncepciója, a tervezet szerint mindösszesen 50 példány gurul majd ki a szabadlevegőre. A különleges GT-R kiadás mind a GT-R mind pedig az Italdesign 50. évfordulóját ünnepli, a Nissan, a GT-R „végső kifejeződésének” nevezi a limitált szériát. Ezt egy kicsit nehéz elfogadni, hiszen a GT-R-ek egytől-egyig megérnek két misét is, ráadásul ez az 50-es valahogy nem is a legszebb, amit valaha terveztek. Talán az első megjelenéskori a szürke-arany verzióban még szépnek is látja a szemem, de ez a kék ez nem nyerő. Nekem legalábbis.

Más hagyománybontó körülmény is lesz, mégpedig, hogy a GT-R50-et nem japánban szerelik majd össze, mint ahogy azt a kezdetek kezdete óta teszik, a mai napig kézzel a Nissan munkatársai. Helyette az Italdesign olaszországi műhelyébe szállítják az alap és a Nismo darabokat, majd a formatervezőház és építő csapat szakemberei fejezik be az átalakításokat.

2019 Nissan GT-R50 by Italdesign oldalról

2019 Nissan GT-R50 by Italdesign beltere

Ahogy az minden egyedi autónál lenni szokott, az átalakítási folyamat itt sem pofon egyszerű. A GT-R50 esetében kézzel készített karosszériaelemekről és alkatrészek hosszú soráról van szó. Az első alkalommal bemutatott gyártási változat mondhatjuk, hogy teljesen megegyezik a 2018-as angliai Goodwood Festival of Speeden bemutatott koncepcióval.

Ahogy a már debütált tanulmány esetében, a gyártási verzió motorház teteje alatt is egy 3,8 literes ikerturbós V6 motor duruzsol. A GT-R50 setupja összesen 710 ló erejét szabadítja fel, ami 110 lóerővel több, mint amit a donor gép tud. Bár a koncepció a már említett speciális szürke-arany kombinációban jött, az elkészülő 50 autó színét a megrendelők választhatják majd meg.

2019 Nissan GT-R50 by Italdesign beltér közelről

A tanulmány esetében a kabinban az aranyozott részletek, az Alcantara bőrfelületek és a szénszálas bevonatok a dominánsak. Az 50-es esetében ezeket is személyre szabottan készíti az Italdesign. Továbbá a szabványos műszerfal a versenyautóból kivett digitális műszeregységre cserélődött. Az első darabok várhatóan 2019-ben lesznek kézbesítve. Az induló ár pedig közel 310 millió forint. Nem írtam el, tényleg ennyi.

Immáron 12 éve, hogy a GT-R jelenlegi verziója megjelent, de sajnos még nincs hír affelől, hogy érkezik-e utód a közeljövőben. Valószínűleg nem, én kibékülnék egy új Silviával helyette! De a már meglobogtatott 400Z is érdekelne.

Forrás:

Kapcsolódó írások

Limitált példányszámú Nissan GT-R
2019. január 04.
Egy hójáró Juke, egy limitált GT-R, színes X-Trail és egy furgon: elég vajon lenyűgözni az embereket?
Toyota Supra mögötte a Nissan GT-R és a Yamaha
2019. augusztus 07.
Ez az átalakított Supra lazán legyorsul mindenkit.
Nissan Leaf Nismo RC a pályán, szemből fotózva
2018. december 04.
November utolsó napján Tokióban mutatta be a Nissan a Leaf Nismo RC második szériáját.
Heti autós képgyűjtemény
2017. február 09.
Blogunkon új, könnyed heti rovat indul szórakoztató és informatív képekkel, kötetlen témákban. Érdekességek, humor, motorsport, fotográfia, egyszóval bármi, ami autó.