2018. december 04. | 12:29

November utolsó napján Tokióban mutatta be a Nissan a Leaf Nismo RC második szériáját.

A hivatalos leleplezés után pár nappal, december másodikán pályára is gurult a Nismo Fesztivál Keretein belül a Fuji International Speedwayen, ahol a Nissan megemlékezett 6 évtizedes motorsport történelméről.

A rendezvényen a márka legendás pilótái és típusai is jelen voltak, többek közt az új, második generációs Formula E autó is, amely bemutatja a Nissan Intelligent Mobility-t, vagyis a márka jövőbeli elképzeléseit az autóik meghajtásáról.

Ezt a szellemiséget kívánja prezentálni az új Leaf Nismo RC is, amely kétszer olyan erős, mint a 2011-es elődje. A zéró emissziójú autó tengelyenként egy 120 kW teljesítményű villanymotort kapott, így az összkerekes villanyautó átszámítva 326 lóerőt és 640 Nm-t képes leadni. A hajtáslánc néhány eleme, például az akkumulátorok és az inverter az új Leafből - a világ legkeresettebb villanyautójából - származnak.

Ezen kívül mondhatni semmi nem utal az utcai változatra, agresszív body kittel szerelte fel a gyártó, ez a Nismo színeivel kombinálva elég vadnak tűnik. Vagyis nem csak annak tűnik, hanem az is. A 100 km/h-ás sebességet 3,4 másodperc alatt éri el, ami nem rossz, de legalábbis 50%-kal jobb idő, mint amit az előd valaha tudott.

Hiába, az a 640 Nm, az mégis csak 640 Nm. De nem csupán ettől annyira fürge a hangtalan villám. Az autó monocoque-ja és tetemes mennyiségű alkatrésze szénszálból vagy könnyített anyagból készült, így csupán 1 220 kg-ot nyom, menetkész állapotban.

Ami a méreteit illeti, hosszabb az elődjénél egy kicsivel, pontosan 4 546 milliméter, ennek következtében a tengelytáv is nőtt 2 750 milliméterre. A magassága viszont számottevően, 300 milliméterrel csökkent a széria változathoz képest, mindössze 1 212 milliméter az autó magassága.

Az intelligens összkerékhajtásnak köszönhetően az új RC Leaf hihetetlen kanyar sebességre képes. Ennek oka, hogy a nyomaték késleltetés nélkül jut ahhoz a kerékhez, amelyiken a legnagyobb a tapadás. Ezen felül nem csak gyors, de stabil is, figyeltek az ideális súlyelosztásra az akku pakk középre került, az elektromotorok és az inverterek a kerekek fellett kaptak helyet. Összesen hat darab készült belőle, ezek célja a Nissan jövőképét népszerűsíteni, azt még nem tudni, hogy pontosan hogyan képzelik ezt el. Lehet, hogy ez lesz a Formula E Safety Car-ja?