Ezt tudja az új Leaf Nismo RC

Közzétéve:
2018-12-04, 11:29

November utolsó napján Tokióban mutatta be a Nissan a Leaf Nismo RC második szériáját.

A hivatalos leleplezés után pár nappal, december másodikán pályára is gurult a Nismo Fesztivál Keretein belül a Fuji International Speedwayen, ahol a Nissan megemlékezett 6 évtizedes motorsport történelméről.

A rendezvényen a márka legendás pilótái és típusai is jelen voltak, többek közt az új, második generációs Formula E autó is, amely bemutatja a Nissan Intelligent Mobility-t, vagyis a márka jövőbeli elképzeléseit az autóik meghajtásáról.

Ezt a szellemiséget kívánja prezentálni az új Leaf Nismo RC is, amely kétszer olyan erős, mint a 2011-es elődje. A zéró emissziójú autó tengelyenként egy 120 kW teljesítményű villanymotort kapott, így az összkerekes villanyautó átszámítva 326 lóerőt és 640 Nm-t képes leadni. A hajtáslánc néhány eleme, például az akkumulátorok és az inverter az új Leafből - a világ legkeresettebb villanyautójából - származnak.

Nissan Leaf Nismo RC a pályán, hátulról fotózva

Ezen kívül mondhatni semmi nem utal az utcai változatra, agresszív body kittel szerelte fel a gyártó, ez a Nismo színeivel kombinálva elég vadnak tűnik. Vagyis nem csak annak tűnik, hanem az is. A 100 km/h-ás sebességet 3,4 másodperc alatt éri el, ami nem rossz, de legalábbis 50%-kal jobb idő, mint amit az előd valaha tudott.

Nissan Leaf Nismo RC próbakörön

Hiába, az a 640 Nm, az mégis csak 640 Nm. De nem csupán ettől annyira fürge a hangtalan villám. Az autó monocoque-ja és tetemes mennyiségű alkatrésze szénszálból vagy könnyített anyagból készült, így csupán 1 220 kg-ot nyom, menetkész állapotban.

Ami a méreteit illeti, hosszabb az elődjénél egy kicsivel, pontosan 4 546 milliméter, ennek következtében a tengelytáv is nőtt 2 750 milliméterre. A magassága viszont számottevően, 300 milliméterrel csökkent a széria változathoz képest, mindössze 1 212 milliméter az autó magassága.

Nissan Leaf Nismo RC ülései

Az intelligens összkerékhajtásnak köszönhetően az új RC Leaf hihetetlen kanyar sebességre képes. Ennek oka, hogy a nyomaték késleltetés nélkül jut ahhoz a kerékhez, amelyiken a legnagyobb a tapadás. Ezen felül nem csak gyors, de stabil is, figyeltek az ideális súlyelosztásra az akku pakk középre került, az elektromotorok és az inverterek a kerekek fellett kaptak helyet. Összesen hat darab készült belőle, ezek célja a Nissan jövőképét népszerűsíteni, azt még nem tudni, hogy pontosan hogyan képzelik ezt el. Lehet, hogy ez lesz a Formula E Safety Car-ja?

Forrás:

Kapcsolódó írások

2018. október 31.
Nagy kár, hogy Te sosem veheted majd meg, és én sem
Hamarosan fizetős lehet az elektromos autók töltése
2017. szeptember 05.
Várható volt, hogy amint beindul az elektromos autók elvárt ütemű terjedése, megszűnnek a kedvcsináló privilégiumok. Elsőként az ingyenes töltést vehetik el a tulajoktól.
Végre egy pofás elektromos autó – II. generációs Nissan Leaf
2018. január 19.
Megérkezett az új Nissan Leaf, új megjelenés, nagyobb teljesítmény, hosszabb hatótávolság, még több kényelem: lassan igazi autó lesz a teljesen elektromos járgány?
Heti autós képgyűjtemény
2017. február 09.
Blogunkon új, könnyed heti rovat indul szórakoztató és informatív képekkel, kötetlen témákban. Érdekességek, humor, motorsport, fotográfia, egyszóval bármi, ami autó.