Ezt tudja az új Leaf Nismo RC

Közzétéve:
2018-12-04, 11:29

November utolsó napján Tokióban mutatta be a Nissan a Leaf Nismo RC második szériáját.

A hivatalos leleplezés után pár nappal, december másodikán pályára is gurult a Nismo Fesztivál Keretein belül a Fuji International Speedwayen, ahol a Nissan megemlékezett 6 évtizedes motorsport történelméről.

A rendezvényen a márka legendás pilótái és típusai is jelen voltak, többek közt az új, második generációs Formula E autó is, amely bemutatja a Nissan Intelligent Mobility-t, vagyis a márka jövőbeli elképzeléseit az autóik meghajtásáról.

Ezt a szellemiséget kívánja prezentálni az új Leaf Nismo RC is, amely kétszer olyan erős, mint a 2011-es elődje. A zéró emissziójú autó tengelyenként egy 120 kW teljesítményű villanymotort kapott, így az összkerekes villanyautó átszámítva 326 lóerőt és 640 Nm-t képes leadni. A hajtáslánc néhány eleme, például az akkumulátorok és az inverter az új Leafből - a világ legkeresettebb villanyautójából - származnak.

Nissan Leaf Nismo RC a pályán, hátulról fotózva

Ezen kívül mondhatni semmi nem utal az utcai változatra, agresszív body kittel szerelte fel a gyártó, ez a Nismo színeivel kombinálva elég vadnak tűnik. Vagyis nem csak annak tűnik, hanem az is. A 100 km/h-ás sebességet 3,4 másodperc alatt éri el, ami nem rossz, de legalábbis 50%-kal jobb idő, mint amit az előd valaha tudott.

Nissan Leaf Nismo RC próbakörön

Hiába, az a 640 Nm, az mégis csak 640 Nm. De nem csupán ettől annyira fürge a hangtalan villám. Az autó monocoque-ja és tetemes mennyiségű alkatrésze szénszálból vagy könnyített anyagból készült, így csupán 1 220 kg-ot nyom, menetkész állapotban.

Ami a méreteit illeti, hosszabb az elődjénél egy kicsivel, pontosan 4 546 milliméter, ennek következtében a tengelytáv is nőtt 2 750 milliméterre. A magassága viszont számottevően, 300 milliméterrel csökkent a széria változathoz képest, mindössze 1 212 milliméter az autó magassága.

Nissan Leaf Nismo RC ülései

Az intelligens összkerékhajtásnak köszönhetően az új RC Leaf hihetetlen kanyar sebességre képes. Ennek oka, hogy a nyomaték késleltetés nélkül jut ahhoz a kerékhez, amelyiken a legnagyobb a tapadás. Ezen felül nem csak gyors, de stabil is, figyeltek az ideális súlyelosztásra az akku pakk középre került, az elektromotorok és az inverterek a kerekek fellett kaptak helyet. Összesen hat darab készült belőle, ezek célja a Nissan jövőképét népszerűsíteni, azt még nem tudni, hogy pontosan hogyan képzelik ezt el. Lehet, hogy ez lesz a Formula E Safety Car-ja?

Forrás:

További autós hírek

Fájdalmas jelenetet rögzített egyik olvasónk fedélzeti kamerája tegnap. A Népszínház utcáról a József körútra szeretett volna a teherautó és a…

Olvasónk küldött videót arról, hogy a 18. kerületben, ma, koradélután, a Szálfa utcában őt és az előtte haladó autót majdnem…

A 49 éves linzi nő november 18-án több balesetet okozott, majd a sokadik esetnél sikerült megfékeznie az utca emberének, de…

Kigyulladt egy kisteherautó utastere és raktere a 20. kerületi Helsinki úton, a Torontál utcánál hétfőn 14 óra magasságában. A fővárosi…

Jól látni, hogy a sárga jelzésnél ér a sínre kb. a Citroen, majd a következő pillanatban oldalról hatalmas sebességgel telibevágja…

Kapcsolódó írások

Hamarosan fizetős lehet az elektromos autók töltése
2017. szeptember 05.
Várható volt, hogy amint beindul az elektromos autók elvárt ütemű terjedése, megszűnnek a kedvcsináló privilégiumok. Elsőként az ingyenes töltést vehetik el a tulajoktól.
Végre egy pofás elektromos autó – II. generációs Nissan Leaf
2018. január 19.
Megérkezett az új Nissan Leaf, új megjelenés, nagyobb teljesítmény, hosszabb hatótávolság, még több kényelem: lassan igazi autó lesz a teljesen elektromos járgány?
2018. október 31.
Nagy kár, hogy Te sosem veheted majd meg, és én sem
Nissan Silvia CSP311
2019. szeptember 01.
A Silvia vérvonala egészen 1964-ig nyúlik vissza, a korai generációkról azonban a legtöbben megfeledkeznek. A driftkirály egykoron még a raliban brillírozott!