A Honda CR-V hibrid hajtáslánccal is megérkezik Európába

Közzétéve:
2018-09-19, 16:02

Az új CR-V a Honda hibrid hajtásláncával is kapható lesz Európában, ami legkorábban 2019 elején érkezik meg a kereskedésekbe

A CR-V Hybridet egy kétliteres benzines i-VTEC erőforrás és két villanymotor hajtja, amelyek összteljesítménye 135 kW vagyis 184 LE, emellett 315 Nm nyomatékot képes leadni.

A hagyományos sebességváltó használata helyett egyetlen fix áttételű erőátviteli rendszer kapcsolja össze a különböző motorikus részegységeket, ennek köszönhetően roppant egyenletes a nyomatékleadás, még a Honda egyik legkifinomultabb  rendszerét az e-CVT-t is túlszárnyalja, amely egy folyamatosan változó áttételű, bolygóműves váltó.

A intelligens Multi-Mode Drive (i-MMD) vezérlőegysége folyamatosan figyeli a jármű állapotát, a vezetési stílust és a környezetet, valamint Intelligensen és automatikusan szinte zökkenőmentesen vált a három üzemmódok között, melyek a következők:

  • EV Drive, elektromos mód esetén a villanymotorok mozgatják az autót, a benzin motor ekkor nem működik.
  • Hybrid Drive, ebben a vegyes módban a kétliteres, benzines erőforrás egy másodlagos generátort hajt, amely kiegészíti az akkumulátorból származó villamos energiát.
  • Engine Drive módban csak a benzinmotor működik, ekkor egy tengelykapcsoló mechanikus kapcsolatot hoz létre a benzines motor és a kerekek közt. Ez a mód főként autópályán a legoptimálisabb.

Honda CR-V Hybrid meghajtási módjai
A Honda CR-V Hybrid meghajtási módjai

A CR-V Hybrid városi környezetben automatikusan kapcsol a hibrid és az elektromos meghajtás között. A mérnökök arra törekedtek az i-MMD tervezésénél, hogy mindig egyenletesen gyorsítson az autó. Cirkálásnál a megtett távolság felét futja EV Drive módban, míg nagyobb tempónál általában az út harmadát teszi meg az elektromos hajtás segítségével.

A Honda új CR-V Hybrid egyedülálló információs interfésszel (DII) rendelkezik, amely megmutatja az autó aktuális állapotát, és segít a sofőrnek, hogy megértse, hogyan is kapcsolódnak össze az energiaforrások a járműben. Valamint a kijelzőn megjelenik a lítium-ion akkumulátor töltöttségi szintje, az aktuális áramerősség grafikája és a rendszer újratöltési állapota.

A 2019-es Honda CR-V Hybrid gyártása az európai piacokra 2018 októberében kezdődik, az első modellek 2019 elején kerülnek majd a kereskedésekbe.

Forrás:

Honda Newsroom

Fotó:

Carmagazine

További autós hírek

A telegraph írt róla, hogy angliai farmerek vetették fel az ötletet, mivel a földjeik közelében lévő gyorséttermek szemete valósággal elárasztja…

Napjainkban a leggyakrabban felmerülő téma az autózásban az elektromos autózás. Előnyei és hátrányai egyarán vannak, mert tény, hogy egyelőre még…

Gyalogátkelőhelyen gázolt el egy idős asszonyt egy negyvenöt éves Nógrád megyei nő. Mivel a baleset körülményei miatt elrendelt pályaalkalmassági vizsgán…

A HVG egyik olvasóját nem kicsi meglepetés érte ma. Egy kapuvári parkolóban, fizető övezetben hagyta autóját, miután parkolójegyet vett és…

Már a rendszámnál akadtak gondok a fejben: Alfagirl!??? Nyilván akár lehetett valami “izomagy reklám” megrendezett videó, amit sejtet a rendszám,…

Kapcsolódó írások

Honda elektromos autó vízió
2019. március 19.
2025-től minden Európai piacon forgalomba helyezett új Honda gyártmányú autó, képes lesz elektromos üzemmódban közlekedni
Ronny Urland Honda motoros Trabant 601S-je
2019. október 09.
Az európai hegyi felfutó sorozaton pirított a Honda motoros Trabant.
Honda is önvezető rendszert fejleszt
2017. június 08.
A Honda célkitűzése, hogy 2025-re vezetés közben alhasson a sofőr, ne kelljen folyamatosan az utat figyelnie, valamint hogy az utazással töltött idő szórakoztató legyen
A Honda új hibrid hajtásláncot fejleszt
2017. augusztus 10.
Az új hibrid technológiát először az USA-ban készülő autóikba építik bele, ez is előrevetíti a japán gyártó fejlesztését az elektromos vonal irányába