2021. február 08. | 16:07

Az autóipar mindig is előszeretettel használt a márkák logóiban állatos motívumokat. De van-e tippetek arra, hogy összesen hány ilyen van?

Volt időd gondolkodni, el is árulom a választ, összesen 56. Nem is gondoltad volna, hogy ilyen sok, igaz? Ezek a logók általában utalnak a márka múltjára, stílusára, történelmére. A LeaseFetcher csapata által végzett vicces kis utómunka eredményeképp ezek az állatokat mintázó motívumok most csemete változatban jelennek meg az autók orrán. Nézzünk meg néhányat, a teljesség igénye nélkül.

Lamborghini

A cég alapítójáról, Ferruccio Lamborghiniről elnevezett márka logója egy arany kerettel ellátott fekete pajzs, amiben egy bika jelenik meg, harci állásban. Ferruccio csillagjegye bika volt, elsősorban innen az ötlet, másrészt nagyon szerette a bikaviadalokat. Ez az állat erőt és presztízst jelképez, így fejezi ki a márka szellemiségét. A kis borjús logó mehetne mondjuk egy 1,0 literes, háromhengers benzines Gallardo elejére (ha lenne ilyen, de szerencsére nincs).

Ferrari

A Ferrari logónak nagyon érdekes története van, talán kevesen tudják, hogy valójában egy olasz háborús hős előtt tiszteleg, az ő vadászgépének oldalán jelent meg először a hivatalosan is levédetett „ Prancing Horse” elnevezésű szimbólum. Enzo Ferrari 1923-ban kereste fel az említett pilóta családját, akiktől engedélyt kért, hogy használhassa a logót. 

Ford Mustang

A Ford Mustang a borzongás és az izgalom szinonimája. Hosszan tartó névválasztási mizériát követően kapta meg a típus a „Mustang” nevet, amihez semmi más nem passzolhatott jobban, mint egy vágtató ló, ami kifejezi a dinamizmus szimbólumát, tükrözi a márka szabadságának és lendületének értékeit. Póniban pedig kifejezetten cuki, mint a 2,3 EcoBoost.

Jaguar

Na jó, ez annyira cuki, hogy belehalok. 1945-ben kapta meg a cég a Jaguar nevet, és ekkor kapta meg az ikonikus ugró jaguár motívumot is. A későbbiekben a sok embléma lopásra és nem mellesleg biztonsági okokra hivatkozva ezt 2005-ben megszüntették, és az új, kör alakú embléma lépett a helyébe, amit a mai napig használnak. Én ezt a kiscicás verziót szó nélkül bevezetném.

Peugeot

Az oroszlánszimbólum 1847-ben jelent meg először, ami hivatalosan is a világ legrégebbi autójelképévé teszi.

1948-tól jelent meg a logó a Peugeot autók motorháztetején, ami az évek alatti változások során is megtartotta a vállalat alapértékeit, úgymint a dizájn, az ösztönös vezetési élmény és a rendíthetetlen hűség. Az ágaskodó oroszlán a bátorságot és a hatalmat szimbolizálja, Simba pedig egyszer úgyis felnő.

Amennyiben érdekel a tisztán elektromos meghajtású Jaguar i-Pace tesztje, az alábbi videóban megtekintheted.

 

  • Címkék: