2020. december 31. | 09:50

Az idei év finoman szólva is egy nagy kupac barna kréta volt, azért magába foglalt néhány szép pillanatot is.

2020 februárjában beütött a Covid, és a világból néhány rövid pillanat leforgása alatt egy orbitális nagy cirkusz lett. Nem szeretnék mélyen belemenni, milyen hatásai voltak a járványnak a világra, mindenki a saját bőrén tapasztalta meg azt kivétel nélkül. Azért az élet nem állt meg teljesen, csak kicsit döcögősebbé vált, szerencsére elmondhatom, hogy akadtak emlékezetes pillanatok. Következzenek tehát a kedvenc autóim 2020-ból.

Mi más? - 1998 Mazda MX-5 NB

Még szép, hogy a saját autóm a legkedvesebb, az idei év során is számos dolog frissült benne, rajta, alatta. Számos nehézségen, újabb két blokkon (a járóval együtt immáron az 5.) van túl, de sikerült elérni néhány apróbb fejlesztést is. Lett például sportkormányom és szép új matricáim, valamint akad néhány újabb financiális zsákutca tervem a jövő szezonra nézve. Egy biztos, a kiállítási autózásnak vége. Vagyis nem teljesen, de a Mazdával igen.

Egy önző állat vagyok, de még mindig a saját házam táján sepregetek - Datsun S30

A következő két autó bár nem az enyém, egészen közel sikerült kerülnöm hozzájuk és magához a típushoz. Nem mások ezek, mint a Datsun S30-as modelljei 1970-ből és 1972-ből. Ezen modell restaurálását kezdtem kitanulni, és napi szinten dolgozom a járgányokon. Arról ne is beszéljünk, hogy a bakancslistám egyik legnagyobb tétele egy ilyen autó, új perspektívák nyílnak a megvalósításra. Mind a két általam tesztelt járgány a 240Z karosszériával rendelkezik, ám a motor bennünk a későbbi L28.

Nem lesz meglepő, de német autó az nincs közöttük, majdnem - Toyota Supra Mk V

Hát igen, ez egy nehéz szülés nekem a mai napig. A helyzet az, hogy továbbra is böki a csőröm a német-japán fúzió, ráadásul éppen a dolog leglényegibb része került Európába. Spongyát rá, azért elmondhatom, hogy az új Supra egy nagyon izgalmas autó. Szerintem jól is néz ki, bár elég sokszor kellett ránéznem, hogy így gondoljam. Sajnos a beltérben üvölt a germán donor, azért elég frankó a kocsi.

Kényelmesek és jól tartanak az ülések, és az egésznek megvan a klasszikus bunkeres érzete. Annak ellenére, hogy az előd még egy hatalmas GT, ez már inkább csak egy kétszemélyes roadster, nyitható tető nélkül. Attól félek, arra sem kell várni túl sokat. Az alapjaiban a Z4-es BMW-vel osztozik, ugyanez igaz a padlólemezre is. Az izmosított, limitált GRMN Supra már az M4 hajtását örökli majd meg. Hát rendben.

Akkor maradjunk a Toyotánál - 2020 Toyota CH-R

Nos, a CH-R-t amióta létezik, nagyon szeretem, kifejezetten tetszenek a határozott vonásai és a frissített, ráncfelvarrott külső csak még szebbé tette. A Toyota öntöltős hibridje is már sokadszor vált be. Igazán nem tudok rosszat mondani róla, ha megtehetném második autónak biztos, hogy szemeznék vele.

És még mindig nem evezek nagyon messze hiszen, a Corolla még hátra van

Mit mondhatnék? Imádom az új Toyotákat, nagyon eltalálták az én ízlésemnek megfelelő vonalat, ráadásul a hajtás is ismert. Komolyan mondom, még a Touring Sport is jól fest, de az igazi a GR felszereltség volt. Vagány kis városi hatch, ami ugyanolyan időtálló, mint eddig volt. Egyetlen egy olyan dolgot tudok felhozni, ami kifejezetten zavaró volt a Corolla GR-ben, hogy annyira jó a hangszigetelés, hogy városban nem hallottam a mentőautót. Hála az égnek a töréstesztet nem én folytattam le.

Maradok még egy kicsit a japán vonalon - Mazda MX-30

Meglepően oda vagyok az elektromos autókért, és bár a Mazda legfrissebb, teljesen elektromos autója még érezhetően félkész, azért a megjelenés nagyon is ott van, ráadásul az elektromos rendszer is jól működött. A hatótáv ugyan még bővülhetne, ha kifejezetten városi elektromos autón gondolkodnék, biztos, hogy számításba venném az MX-30-at is. Nehéz nem észrevenni, hogy ez a krumpli egy elég szép krumpli. Az öngyilkos ajtókat is értem valahol, de azt el tudnám hagyni belőle.

A koreaiak jönnek fel, mint a talajvíz - Hyundai Kona és i10

A Kona ugyanazon tulajdonságok miatt tetszett, mint az MX-30, ám árban és hatótávban jóval erősebb kategória. Kifejezetten bejött a kissé habókos megjelenés, és a fehér szín roppant jól állt neki. Villanyos autó, ami annak is tűnik. Ellenben a Hyundai i10 egy igazi városi cirkáló, amelynél ár/érték arányban nehéz jobban találni, szinte minden benne van, amire szükséged lehet, egyedül a navi volt olyan feláras extra, amit nem értettem, miért nincs alapból.

Volt azért meglepő fordulat is - Suzuki Jimny

Ez a kis terepjáró sokkal izgalmasabb, mint amilyennek hinnéd. Terepen is volt szerencsém megjáratni, totál hülyebiztos, de méretei miatt a városban is frankón szerepel. A fogyasztás jó, az erő elégséges, ha a kibocsájtás is rendbe lett volna, biztos, hogy palettán marad. Szerencsére már szállingóznak pletykák miszerint visszahozzák mild-hibrid verzióban. Meglátjuk, mi sül ki belőle.

A legfincsibbet hagytam legutoljára - Nissan R35 GT-R 650 LE

Ilyen gyors tankban még nem ültem. Az a helyzet, hogy erre az autóra nem tudok mást mondani, csak azt, hogy bárki agya elmehet benne. A hangja, az ereje, a mozgása és minden egyben színtisztán azt az élményt adja, amit ígér. A GT-R érzést. Nem kell ecseteljem, hányszor sírtam el magam örömömben majdnem. Életre szóló élmény volt pályán vezetni egy ilyet. Hát sziaaa!

Nos, ezek lettek volna az én idei kedvenc autóim, szép széles a paletta, lehetett miből választani és kétség sem fér hozzá, hogy még sok autó felkerülhetett volna erre a tabellára. Te mit gondolsz, melyek azok a modellek, amelyek egyértelműen vitték 2020-ban a pálmát? Akár a következő év autóját is megtippelheted, egy a fontos, hagyd meg nekünk kommentben! Ha pedig az autóipar legfrissebb hírei érdekelnének, ne hagyd ki heti hírműsorunkat sem!