2022. július 24. | 09:52

Sosem gondoltam volna, hogy én, mint egyszerű földi halandó, ennyire közel kerülök ilyen legendás típusokhoz. Bár sosem voltam egy nagy Ferrari-rajongó, utólag mégis úgy érzem, hogy egy már kihúzott tételt írok fel a bakancslistámra.

Észak-Olaszországban voltam a barátaimmal és közülük két Forma-1 rajongó dobta be az ötletet, hogy nincs messze Maranello, a Ferrari hivatalos központja, nézzük meg. A tervezésnél kiderült, hogy egy múzeum van a Ferrari otthonában, egyből kijelöltük a célt: Museo Ferrari Maranello.

Ferrari Múzeum Maranello
A bejáratnál még csak egy hatalmas Ferrari ló, de az üveg másik oldalán már egy kifutott Forma-1-es versenyautó van

Bolognától bő 40 kilométerre van egy kisváros, Maranello, ahova beérve gyanúsan sok lett a Ferrari. Eredetileg arra tippeltünk, hogy most megy ebédszünetre a sok fejes, valójában minden sarkon bérelhető az olasz sportautóból pár darab. A pénztárcánk szabja meg, hogy mennyi időre mehetünk és melyik típussal, de a legolcsóbb lehetőség is 110 euró 10 percért, úgyhogy ideje összetörni pár porcelánmalacot.

Ferrari Enzo
Csupán 400 darabot gyártottak az Enzóból és a törzsvásárlók közül is a gyártó választotta ki a szerencséseket. Az autó 1255 kiló, de ehhez 660 lóerő és jelenleg csak egy darabot árulnak 4 millió euróért a mobilén, ez átszámolva 1,6 milliárd forint

Ezzel szemben nagy meglepetésemre a múzeumi belépő nem drága. Diákkal 15 euró volt egy főre, anélkül 17, ami átszámolva nincs hétezer forint. Ennyi pénz kell, hogy felbecsülhetetlen csodák között sétálgathassunk, a menetidő rajtunk múlik. Végig lehet futni a kiállításon fél óra alatt, de ha a rengeteg történetet és típusismertetőt elolvassuk, másfél-két órás nézelődés a program.

Ferrari Múzeum Maranello
A győzelmek csarnoka, ahol a Ferrari legtöbb Forma-1-es autóját kiállították egy pódiumon, középen pedig a motorok sorakoznak

Valószínűleg sohasem fogok ennél közelebb kerülni LaFerrarihoz vagy Ferrari Enzóhoz, mint Maranellóban, de további extra, hogy mindkettő hajtáslánca kint áll az autó mellett. Sőt, a Forma-1 rajongói is találnak maguknak látnivalót, a Ferrari több versenyautóját is kiállították motorjaikkal együtt egy látványos csarnokban. Megnézhetjük az előző szezon versenyautóját is, sőt az összes díjat, amit eddig bezsebeltek a történelem során.

Ferrari 330 P4
Összesen három darab Ferrari 330 P4 készült, ebből ez a múzeumban látható az egyetlen modell, ami eredeti formájában fennmaradt

Tehát mindenképpen ajánlom befűzni egy észak-olaszországi nyaralás mellé. Jó az infrastruktúra, pályán semmi sincs messze és ennyi pénzért felejthetetlen élmény lehet az autórajongóknak.

Ferrari sátor alatt
Egész Maranellóban ilyen bérelhető Ferrarik rohangálnak, de maga a város is a márkára építi turizmusát
Ferrari 288 GTO és Ferrari F40
Persze, a Ferrari 288 GTO is izgalmas lehet, de az utódja, az F40 egy igazi legenda a ‘80-as évek végéről
Ferrari LaFerrari
Ugyan a LaFerrari bő másfél tonna, a hajtásból felszabaduló 950 lóerőt és 900 Nm nyomatékot ez nem hozza zavarba. A típus a márka első hibrid modellje, de mondanom sem kell, hogy itt nem a fogyasztáscsökkenés volt a cél
Ferrari LaFerrari hajtáslánc
Szerencsére kiállították a LaFerrari hajtásláncát is, ami jobbról balra áll egy 6,3 literes, 12 hengeres V-motorból, egy hétfokozatú duplakuplungos automata váltóból és egy 163 lóerős villanymotorból. Az egység tetején az a zöld kocka egy inverter
Ferrari P80/C
A kiállítás talán legzorallabb autója a P80/C, ami a gyártó szerint is a valaha készült legextrémebb egyedi modelljük lett. Egy hongkongi milliárdos rendelte az autót saját használatra, így nem kell soha utcára mennie, illetve versenyszabályok sem kötötték meg a mérnökök kezét. A típusból egyetlen egy darab készült, ott parkol Maranellóban
Ferrari Múzeum Maranello
A győzelmek csarnokában állították ki a Ferrari eddig megszerzett összes díját, egy képbe nem fért sajnos bele az egész fal
Ferrari 340 MM
A régebbi típusokról sem feledkeztek meg, ez itt egy ‘50-es évekbeli Ferrari 340 MM, amiben egy 4,1 literes V12 dolgozik, teljesítménye 280 lóerő. Az érdekesség, hogy az a kis kék szappantartó képes volt elérni a 282 km/órát, összesen csak 10 darab készült belőle