2021. július 30. | 11:41

Azzal az SLS-sel nagyon szívesen mennénk pár kört Spában.

Kereken 50 évvel ezelőtt, 1971-ben született meg az AMG első nagy győzelme a Spa-i 24 órás autóversenyen. A Mercedes nem feledkezett meg a világraszóló sikerről, a németek három egyedi versenyautóval tisztelegnek a 300 SEL 6.8 előtt a jeles évfordulón.

Az 1955-ös le mans-i tragédia után a Mercedes éveken át hátat fordított a versenysportnak, közben viszont folyamatosan készültek a visszatérésre. Az akkor még független AMG egy versenyzésre tökéletesen alkalmatlannak tűnő luxuslimuzinból hozta ki a legtöbbet, a Hans Heyer és Clemens Schikentanz által vezetett Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG 1971-ben kategóriagyőzelemmel, és összesített második hellyel zárt a legendás belgiumi ringen.

A sokkal könnyebb versenyautókat legyőző autó a Rote Sau (Vörös Disznó) becenevet kapta, és hozzájárult ahhoz, hogy az akkor még fiatal márka világhírnévre tegyen szert. A győzelem megünneplésére a Mercedes három egyedi versenyautót készít, amelyek a 300 SEL 6.8 rendkívül felismerhető festését kapták meg, a korhű szponzormatricákkal egyetemben.

Belül mindegyik Graphite Metallic Matt fényezésű lesz, és szénszálas műszerfalat kap, amelyen egy jubileumi emléktábla lesz elhelyezve az AMG-alapító Hans Werner Aufrecht aláírásával. A GT3-as versenyautóknak nem kell megfelelniük az FIA homologizációs előírásainak, így szerencsére mindhárom autó kipufogója teljes hangerővel zenghet. Az AMG 6,3 literes V8-as motorja 641 lóerős.

Az erősebb erőforrástól eltekintve a Mercedes-AMG GT3 MY2020 megegyezik majd azzal a versenyautóval, amely ma a világ versenypályáin versenyez. A sirályszárnyas SLS itt az igazán különleges autó. Ezt 2015 óta nem gyártják, ezért az AMG gyárában félretett utolsó karosszériából készül.

Az egyedi gépeket eladásra szánja a Mercedes, nem meglepő módon a különleges SLS AMG GT3 a legdrágább a maga 650 000 eurójával, a 2020-as GT3 ára 575 000 euróban, míg a 2016-os GT3-as ára 500 000 euróban lett megállapítva.